۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴
گام های بلند خراسان جنوبی برای توسعه؛ از تامین اعتبار راه آهن تا تحول در جاده ها
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

گام های بلند خراسان جنوبی برای توسعه؛ از تامین اعتبار راه آهن تا تحول در جاده ها

بیرجند- خراسان جنوبی از استان های کم برخوردار کشور است که طی سال های اخیر برای رشد و توسعه زیر ساخت ها پروژه های مهمی به مرحله اجرا رسیده است.

بازار؛ گروه استان ها: خراسان جنوبی به لحاظ پهناوری  و وسعت سومین استان پهناور کشور است ، این استان توانمندی های زیادی برای توسعه دارد وجود ۴ بازارچه مرزی و گمرک رسمی در مرز ماهیرود  و قرارگرفتن در مرکز محور ترانزیتی شرق کشور از قابلیت های مهم توسعه این استان است که در البته علی رغم اقداماتی که انجام شده است در حوزه زیر ساخت ها هنوز مشکلاتی وجود دارد که با به سرانجام رسیدن پروژه های این حوزه شاهد انقلابی در حوزه زیرساختی این استان خواهیم بود.

حمید ملانوری در گفتگو با بازار ضمن تبریک پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، اظهار کرد: استقرار یک نظام اسلامی و نظامی که مردم بر سرنوشتشان حاکم شوند از مهم ترین اهداف مردم و امام خمینی (ره) بوده است.

وی با بیان اینکه تا کنون انقلاب های زیادی در دنیا شکل گرفته اما هیچکدام بعد از ۴۲ سال همچون انقلاب اسلامی جوان و پویا نمانده است، افزود: جمهوری اسلامی ایران امروزه به برکت پیروزی انقلاب اسلامی در بسیاری از علوم رتبه های یکم تا پنجم را به خود اختصاص داده است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: کشور ایران در حوزه اقتدار نظامی و دفاعی از امن ترین کشورهای منطقه و در تصمیم گیری های امنیت منطقه پیرامونی و جهان تاثیرگذاراست.

وی با اشاره به اینکه امروز دیگر هیچ گزینه نظامی روی هیچ میزی نیست، گفت: علی رغم اینکه امروزه درگیر جنگ اقتصادی و روانی هستیم و دشمن دایما در شیپور خود برای ناکارآمد جلوه دادن نظام و ناامید کردن مردم می دمد و جامعه گرفتار مشکلات معیشتی شده است اما در صورت عدم مقاومت و ایستادگی ملت قطعا فقر و تنگدستی به شدت افزایش پیدا می کرد.

ملانوری بیان کرد: با وجود شیوع  بیماری ناجوانمردانه  کرونا اما کشور ایران باز هم عقب نمانده و تولید و توزیع واکسن را در دستور کار قرار داده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی استان خراسان جنوبی در حوزه خدماتی پیشرفت های بسیار خوبی را داشته است، اظهار داشت: این استان به لحاظ پهناوری  و وسعت بزرگ و همچنین وجود دو کریدور مواصلاتی استان به مسافرین و مجاورین نیز خدمات زیادی ارائه می دهد اما علی رغم تمام خدمات هنوز نیاز به اقدامات بیشتری دارد تا بتواند به میانگین کشوری و ایجاد رفاه بیشتر برای مردم شود.

اجرا و افتتاح هزار و ۸۷۳ پروژه در دهه فجر
ملانوری با اشاره به اینکه در دهه فجر امسال یک هزار و ۸۷۳ پروژه در استان افتتاح و کلنگ زنی شد، افزود: از مجموع این پروژه ها تعداد یک هزار و ۶۰۰ پروژه با اعتباری نزدیک به سه هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه ۶۷۳ پروژه در مناطق شهری و ۹۴۰ پروژه در منطق روستایی به بهره برداری رسیده است، گفت: همچنین ۳۵ پروژه شهری و ۲۲۵ پروژه روستایی نیز در این ایام کلنگ زنی شده است.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: این پروژه ها در حوزه های مختلف از جمله توسعه و عمران شهری و روستایی، آب شرب، آبرسانی بخش کشاورزی، دام و طیور، ارتباطات و مسکن انجام شده است.

وی با اشاره به سفر دو روزه وزیر راه و شهرسازی به استان، اظهار کرد: بهره برداری از ۹۰ کیلومتر باند دوم با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان، کلنگ زنی ۵۴ کیلومتر باند دوم و همچنین افتتاح ۳۵ کیلومتر راه روستایی از جمله برنامه های مهم این سفر طی روز گذشته بوده است.

اتمام دو بانده شدن جاده بیرجند به قاین در سال آینده
ملانوری با بیان اینکه روکش آسفالت جاده ها، احداث روگذرها و زیرگذرها برای رفع نقاط حادثه خیز و توسعه ناوگان حمل و نقل هوایی از دیگر برنامه های وزیر برای توسعه استان بوده است، عنوان کرد: از جاده بیرجند به قاین نیز ۶۷ کیلومتر دو بانده شده و مابقی با  تکنولوژی های جدید در دست اقدام است که امیدواریم تا نیمه های سال آینده به صورت کامل به بهره برداری برسد.

با دوبانده شدن جاده ها و اصلاح راه های اصلی و شریانی و ایل راه ها در آینده نزدیک اتفاقات بسیار خوبی برای جاده های استان متصور هستیم

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۷ هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی در استان وجود دارد که اقدامات راهسازی در ۵۶۰ کیلومتر جاده در دست اجرا است بیان کرد: با دوبانده شدن جاده ها و اصلاح راه های اصلی و شریانی و ایل راه ها در آینده نزدیک اتفاقات بسیار خوبی برای جاده های استان متصور هستیم.

تامین مالی پروژه راه آهن بیرجند
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به راه آهن چابهاربه زاهدان و بیرجند به یونسی استان خراسان رضوی، گفت: ریل راه آهن بیرجند به یونسی به صورت کامل به پیمانکار تحویل و خوشبختانه در حوزه تامین منابع مالی نیز راهگشایی خوبی ایجاد شده که امیدواریم به زودی پیمانکار بعدی شروع به کار کند.

وی با بیان اینکه یکی از انتظارات جامعه خصوصا زوج های جوان تامین مسکن است لذا در این حوزه اتفاقات بسیار خوبی در استان رخ داده است، افزود: طی سال گذشته مسکن مهر خراسان جنوبی به صورت کامل مورد بهره برداری قرار گرفته است.

کلنگ زنی پنج هزار واحد مسکن در خراسان جنوبی
ملانوری با اشاره به اینکه در قالب طرح مسکن ملی امسال پنج هزار مسکن از بین متقاضیان در دست احداث است، بیان کرد: ۱۰ هزار واحد مسکن محرومین نیز از سال گذشته شروع شده که تا کنون ۷ هزار و ۵۰۰ واحد به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان یک پروژه پنج هزار و ۹۸۰ واحدی کلنگ زنی شد که بیش از ۲۰۰ واحد مربوط به تعاونی مسکن ۰۴ ارتش و مابقی در مناطق مختلف استان ساخته خواهد شد.

وی افزود: با اطلاعاتی که در دست داریم تا پنج سال آینده اگر هر سال هشت هزار واحد مسکونی در استان احداث کنیم به یک وضعیت مطلوب و قابل قبول در استان خواهیم رسید.

کد خبر: ۷۳٬۲۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha