۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰
تولید سالانه ۱۱ میلیون تن شیرخام در کشور
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد

تولید سالانه ۱۱ میلیون تن شیرخام در کشور

رضایی، معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، گفت: سالانه ۱۱ میلیون تن شیرخام در کشور تولید می شود.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مرتضی رضایی در حاشیه آئین بهره برداری از سیستم شیردوشی روتاری در یک مجتمع شیر و گوشت صنعتی در شهرستان ری استان تهران، اعلام کرد: صنعت دامداری شیری ایران در سطح کشورهای برتر دنیا است و مواد ژنتیکی که در کشور ما تولید می‌شود نیز در رتبه‌های برتر دنیا قرار دارد.

وی با بیان این که در حال حاضر ۹۰ درصد مواد ژنتیکی مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شود، اظهار کرد: پنج تا ۱۰ درصد از مواد ژنتیکی از بهترین نژادهای دنیا از کشورهای دیگر وارد می شود.

رضایی، صنعت دام شیری ایران را در سطح مترقی‌ترین کشورهای دنیا دانست و افزود: سالانه ۱۱ میلیون تن شیرخام در کشور تولید می شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: پارسال نزدیک به ۸۰۰ هزار تن محصولات لبنی، ۶۰ هزار تن تخم مرغ و ۴۰ هزار تن مرغ از کشور صادر شده است.

کد خبر: ۷۳٬۱۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مخمد IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      0 0
      با سلام ،به چه قیمتی ۱۱ میلیون تن شیر تولید میکنیم ،به قیمت ورشکست شدن دامدار ،بدبختی خانواده و از دست دادن سرمایه ،اقای رضایی شما استاد سرکوب دامدار و مرغدار هستید ،لااقل انقدر ژست خودکفایی و مدیریت به خود نگیرید ،شما ضد تولید ترین مدیر کشور هستین ،نتیجه کارهای شما برای تولید انشالا از سالهای بعد با کاهش تولید و کاهش فعالان تولید دیده خواهد شد ،الکی ژست حمایت نگیرید