۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴
تولیدات دامی کشور با هیچ کمبودی مواجه نیست
معاون وزیر جهاد کشاورزی:

تولیدات دامی کشور با هیچ کمبودی مواجه نیست

ری- معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تولید شیر و گوشت و مرغ و تخم مرغ کشور به میزان نیاز و حتی در حد صادرات تامین شده است گفت: تولیدات دامی کشور با هیچ کمبودی مواجه نیست.

به گزارش خبرنگار بازار،‌ مرتضی رضایی ظهر سه شنبه در حاشیه سفر به جنوب تهران و افتتاح یک طرح در حوزه دامداری صنعتی ری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجموعه ای که مورد افتتاح قرار گرفته است توانسته با وارد کردن دستگاه مکانیزه شیردوش که از تکنولوژی بالایی بهره مند است کیفیت شیر تولیدی را افزایش دهد و بهره وری را نیز به شدت بالا ببرد.

رضایی با اشاره به اینکه در کشور طی سال جاری ۵۷۶ طرح دام و طیور در رده های مختلف افتتاح شده و ۶ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت اشتغال مستقیم مشغول به کار شده اند.

وی با بیان اینکه اولین وظیفه صنعت دام و طیور کشور تامین پروتئین و غذای مردم است گفت: تولید شیر و گوشت و مرغ و تخم مرغ کشور به میزان نیاز تامین شده و برخی از محصولات عرصه خوداتکایی را گذرانده و به مرحله صادرات نیز رسیده اند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی عنوان داشت: طی دوسال اخیر یک میلیون تن و سال قبل ۸۰۰ هزار تن صادرات مواد لبنی بر پایه شیر خشک داشته ایم و در همین راستا ۶۰ هزار تن صادرات تخم مرغ نیز صورت گرفته که همه این موارد نشان از پتانسیل های تولید است افتتاح های جدید سبب ارزش افزوده کشور می شود.

رضایی اظهار داشت: خوشبختانه صنعت دامپروری کشور به صنعت روز مجهز است و کشور از این لحاظ عقب نیست و در خصوص دامداری های روستایی هم طرح های خوبی مثل دوقلوزایی گوسفندان و کاهش وزن دنبه و اصلاح شیر و ترکیبات ژنی جدید فراهم خواهد شد که درآمد بیشتری به دنبال داشته باشد و باید اعلام کنیم هیچ کمبودی در خصوص تولیدات دامی نداریم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی عنوان داشت: در خصوص نهاده های دامی نیز با هیچ کمبودی مواجه نیستیم و به همه واحدها نهاده اختصاص داده شده است.

کد خبر: ۷۳٬۱۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha