۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵
بازار عرضه و تقاضای فناوری‌های حوزه آب و انرژی رونق می‌گیرد

بازار عرضه و تقاضای فناوری‌های حوزه آب و انرژی رونق می‌گیرد

رویداد ارائه نیازهای فناورانه حوزه کاتالیست به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف ارائه توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برگزار شد.

به گزارش بازار به نقل از معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری، ستاد توسعه فناوری‌های آب و انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سلسله رویدادهای فناورانه‌ای برگزار می‌کند تا حلقه واسطی شود میان بازار عرضه و تقاضای فناوری‌های کاربردی و راهبردی در صنعت آب و انرژی. «رویداد ارائه نیازهای فناورانه حوزه کاتالیست» نخستین رویداد برگزار شده در این حوزه است که با حضور عرضه‌کنندگان و متقاضیان این عرصه فناورانه برگزار شد.

کاتالیست‌ها در صنایع مختلف پتروشیمی، پالایشگاهی، صنایع فلزی مانند فولاد، حمل‌ونقل و غیره نقش جدی بازی می‌کنند و جزء محصولات با ارزبری و ارزآوری بالا و گلوگاهی محسوب می‌شوند. ستاد توسعه فناوری‌های آب و انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز برای توسعه این محصول در تلاش است تا از کمک شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان استفاده کند.

بهره‌مندی شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه کاتالیست از حمایت‌ها

مهدی شریف‌زاده دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب و انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در رویداد ارائه نیازهای فناورانه حوزه کاتالیست با اشاره به باز شدن فصل جدیدی از فعالیت‌های ستاد در چندماه گذشته، گفت: ستاد مامور به اجرایی شدن ۶ رسالت فناورانه در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

وی افزود: «ایجاد مرجعیت علمی»، «شناسایی، تقویت و بومی سازی فناوری‌های نوین»، «برنامه‌ریزی برای دستیابی به فناوری‌های راهبردی و کاربردی»، «ترویج فرهنگ کارآفرینی و فرهنگ دانش‌بنیان» و «توسعه بازار دانش‌بنیان‌ها» و «تسهیل تبادل فناوری در داخل و خارج مرزها» شش ماموریت اصلی ستاد در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

به گفته شریف‌زاده، کاتالیست‌ها نقش مهمی در صنایع مختلف انرژی‌بر دارند. این محصول جزء کالاهای کاربردی و راهبردی در صنایع مختلف است و باید به صورت دائمی تولید و روانه بازار شوند. کاتالیست‌ها تعیین‌کننده تجاری و اقتصادی بودن یک صنعت هستند.

وی ادامه داد: ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از ابتدای فعالیت خود در معاونت علمی و فناوری اهتمام ویژه‌ای به توسعه فناوری و تولید کاتالیست در کشور داشتند. بر همین اساس نیز حمایت‌ از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور این حوزه یکی از اولویت‌های این نهاد است. تاکنون شرکت‌های زیادی از این حمایت‌ها برای توسعه محصول خود بهره برده‌اند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب و انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به وجود شرکت‌های توانمند دانش‌بنیان در حوزه کاتالیست‌ها در کشور، تاکید کرد: این شرکت‌ها با اتکا به توان علمی و دانشی خود در بستر مناسب فناورانه‌ای که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایجاد کرده است به توسعه محصولات خود مشغول هستند.

وی به برنامه ستاد برای برگزاری سلسله رویدادهای فناورانه اشاره کرد و گفت: این کا را با برگزاری رویداد ارائه نیازهای فناورانه حوزه کاتالیست آغاز کردیم و در تلاشیم تا با کمک صنعتگران و نیروهای دانشی کشور، برای دیگر حوزه‌های فناورانه نیز چنین رویدادهایی برگزار کنیم. این کار پل ارتباطی خواهد بود میان عرضه کنندگان و متقاضیان فناوری و محصولات فناورانه.

شریف‌زاده ادامه داد: در این رویدادها ارتباط نزدیکی میان صنعت و دانشگاه برقرار می‌شود و شرکت‌های توانمند دانش‌بنیان، تخصص و توان خود را به صنعتگران ارائه می‌کنند تا مسیر برای تجاری‌سازی این محصولات تسهیل شود.

 دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب و انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین بیان کرد: در تلاشیم که این رویدادها به شکلی دایمی برگزار شود. با ایجاد وب سایت رویدادها که به آخرین فناوری های سه بعدی نیز مجهز است این کار را انجام می دهیم و به نوعی فضایی برای به روزرسانی و به هم رسانی تقاضا و عرضه ایجاد می شود که بر پایه پلتفرم ایجاد شده با عنوان نمایشگاه دائمی فناوری‌های حوزه آب و انرژی تا برگزاری رویداد بعدی به صورت مجازی ادامه می‌یابد.

کد خبر: ۷۳٬۱۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha