۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳
اختصاص ۲۰ درصد از فروش بنزین مرزی به معیشت مرزنشینان
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور عنوان کرد

اختصاص ۲۰ درصد از فروش بنزین مرزی به معیشت مرزنشینان

ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: از محل فروش بنزین مرزی بیست درصد به معیشت مرزنشینان اختصاص یافته است.

به گزارش بازار، حسین ذوالفقاری در نشست خبری به اقدامات صورت گرفته در معاونت امنیتی و انتظامی اشاره کرد و افزود: برای ۴۹۷ مرز نشین در غرب و جنوب غرب مرز مشترک با عراق که روی مین رفته و مجروح و یا شهید شده بودند، پرونده تشکیل دادیم که حدود ۹۵ نفر شهید و ۴۰۲ نفر هم جانباز تلقی شدند.

وی با بیان اینکه طی یک دهه گذشته و تا پایان امسال مبلغی را به مرز نشینان می‌دهیم گفت: از محل فروش بنزین مرزی که توسط وزارت نفت انجام می‌شود، ۲۰درصد به معیشت مرزنشینان اختصاص و از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها به مرزنشینان ۸ استان تعلق می‌گیرد. درنظر داریم سه استان خراسان شمالی، اردبیل و آذربایجان شرقی را هم در این طرح اضافه کنیم.

معاون وزیر کشور بر ضرورت ثبت اطلاعات مسافرانی که به کشور وارد می‌شوند تاکید کرد و افزود: اطلاعات مسافرانی که به ایران سفر می‌کنند را در سامانه‌های که با همکاری سازمان جهانی ایکائو (سازمان بین المللی هوانوردی) راه اندازی شده است، ثبت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ۱۳ مرز در طول هفت سال اضافه شده است، گفت: از این میان، ۸مرز زمینی، دو مرز هوایی، یک مرز دریایی و دو مرز ریلی هستند.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه ۱۴ بازارچه مرزی در این دوره به تصویب دولت رسید افزود: این سامانه‌ها برای ساماندهی کولبران راه اندازی شده است تا ۱۳۰ قلم کالا امکان واردات داشته باشند و فعالیت

مرزنشینان در همین بازارچه‌ها تدوین شود و این عزیزان از معابر غیررسمی عبور نکنند.

وی به اقدامات صورت گرفته در عرصه پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: پدافند غیرعامل در سطوح محتلف کشور نهادینه شده است و ۲۵هزار دوره آموزش انجام شده است و ۵۰۰مربی در حال آموزش هستند تا جامعه برای مقابله با تهدیدات سایبری و زیستی آماده شود.

کد خبر: ۷۳٬۱۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha