۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
استان بوشهر در تامین تخم‌مرغ وابسته است/ نیازها ۱۰ برابر میزان تولید
رئیس جهاد کشاورزی بوشهر:

استان بوشهر در تامین تخم‌مرغ وابسته است/ نیازها ۱۰ برابر میزان تولید

بوشهر - منوچهری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: میزان تولید تخم‌مرغ در استان بوشهر کمتر از ۱۰ درصد میزان مصرف آن است.

محمدتقی منوچهری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: استان بوشهر در زمینه‌های مختلف کشاورزی، دام، طیور و آبزیان دارای میزان تولید بالایی است ولی در زمینه تامین تخم مرغ وابسته است.

وی اضافه کرد: ۱۲ هزار تن تخم‌مرغ نیاز استان است که هزار و ۱۰۰ تن تخم مرغ در استان تولید می‌شود و دنبال این هستیم که چند واحد تولید تخم مرغ را در مناطق خوش آب و هوای استان ایجاد کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: در حوزه دام و طیور سالانه بیش از ۹۰ هزار تن محصولات دامی در استان تولید می‌کنیم که اتفاقات خوبی در این حوزه شاهد هستیم.

وی افزود: تا دو سال پیش فقط پرورش و تولید مرغ را داشتیم که ۲۲۰ واحد پرورش مرغ در استان فعال هستند ولی از سال ۹۶ استارت زنجیره تولید مرغ در استان اتفاق افتاد و یک واحد مرغ مادر تکمیل شده و به زودی افتتاح می‌شود و ظرفیت ۲۰ هزار قطعه دارد.

منوچهری تاکید کرد: واحد جوجه‌کشی به بهره‌برداری رسیده است و یکی از بزرترین مشکلات و معضلات ما که تأمین جوجه یک روزه گوشتی بود قسمت اعظم آن مرتفع شده است.

وی تصریح کرد: کشتارگاه مدرن در شهرستان گناوه تکمیل شده و اکنون ۳۵ هزار تن گوشت مرغ سالانه در استان تولید می‌شود که امیدواریم با تکمیل این زنجیره تولید با خیال راحت‌تری دنبال شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطرنشان کرد: بیش از هشت هزار تن گوشت قرمز در استان تولید می‌شود که تلاش داریم زنجیره تولید گوشت قرمز را هم در استان تکمیل کنیم.

کد خبر: ۷۳٬۱۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha