۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
لزوم افزایش قیمت خرید تضمینی دانه‌های روغنی در کشور
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان اعلام کرد:

لزوم افزایش قیمت خرید تضمینی دانه‌های روغنی در کشور

همدان - رضوانی جلال؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: افزایش کشت دانه‌های روغنی مستلزم افزایش قیمت خرید تضمینی آن است تا قابل رقابت با دیگر محصولات باشد.

منصور رضوانی جلال در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در رابطه با تولید دانه‌های روغنی در استان همدان اظهار کرد: شهرستان‌های جنوبی استان همدان استعداد خوبی برای کشت دانه‌های روغنی دارند.

وی با اشاره به اینکه برای دانه‌های روغنی قیمت خرید تضمینی در نظر گرفته شده است، ادامه داد: دانه‌های روغنی، کشت‌های رقیب دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه زمانی که بازار کشت رقیب بهتر شود، کشت دانه روغنی کم می‌شود، افزود: شهرستان نهاوند قطب تولید گشنیز کشور است و امسال کشت گشنیز در نهاوند رونق بیشتری پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه برای افزایش کشت دانه‌های روغنی باید قیمت خرید تضمینی آن قابل رقابت با دیگر محصولات باشد، اضافه کرد: کشاورزان را مجبور به کشت دانه‌های روغنی نکرده ایم بلکه سیاست‌های الگوی کشت را به آنها اعلام می‌کنیم.

رضوانی جلال با اشاره به اینکه کشاورزان باید کشت دانه روغنی و کشت رقیب را در کنار هم داشته باشند تا الگوی کشت هم رعایت شود، بیان کرد: سیاست وزارت جهاد کشاورزی در کشور این بوده که بتوانیم در دانه‌های روغنی وابستگی به خارج کشور را کاهش دهیم.

وی در ادامه گفتگو یادآور شد: طی چند سال گذشته وابستگی کشور به دانه‌های روغنی از ۹۲ درصد به ۸۵ درصد کاهش پیدا کرده که بر همین اساس برنامه ریزی‌هایی انجام شده تا این وابستگی بیشتر کاهش پیدا کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه به ساخت گلخانه در استان همدان اشاره کرد و بابیان اینکه دهه فجر امسال ۲۷ واحد گلخانه به بهره برداری رسید، افزود: در استان همدان جهش خوبی در ایجاد گلخانه‌ها رخ داده به نحوی که شرکت شهرک‌های کشاورزی به تنهایی ۵۰۰ هکتار زیر ساخت گلخانه اجرایی کرده است.

رضوانی جلال در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه زیر ساخت‌های خوبی در زمینه گلخانه در استان همدان اجرایی شده است، اضافه کرد: در کنار ۵۰۰ هکتار گلخانه شرکت شهرک‌های کشاورزی، ۵۰ هکتار توسط اشخاص حقیقی و گلخانه‌های کوچک استان همدان در حال ساخت است و استان همدان در آینده به یکی از استان‌های رده بالا در تولید گلخانه‌ای خواهد شد.

کد خبر: ۷۳٬۰۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha