۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹
افزایش قیمت مسکن در سال ۹۹ حربه روانی است
سخنگوی کمیسیون عمران:

افزایش قیمت مسکن در سال ۹۹ حربه روانی است

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه افزایش قیمت مسکن در سال ۹۹ حربه روانی دلالان برای تنش آفرینی در بازار مسکن است، گفت: دلالان می دانند که سود آن ها در بروز تلاطم در بازار خوابیده است، از این رو با ارائه تحلیل های اشتباه بازار را به سمت تنش هدایت می کنند.

به گزارش بازار  صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به افزایش آمار معاملات مسکن در یک هفته اخیر، گفت: متأسفانه برخی سودگران و دلالان به صورت هماهنگ شده و یکپارچه بازی روانی جدیدی را در جامعه به راه انداخته اند، آنها اخیرا مطرح کرده اند که قیمت مسکن به تأثیر از بازارهای اقتصادی دیگر در سال آینده افزایش خواهد یافت.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: واهمه مردم و خریداران از افزایش احتمالی قیمت مسکن موجب شده که برخی از این افراد اقدام به خرید مسکن کنند تا از افزایش قیمت ها در سال آینده در امان بمانند، این جریان و روند زمینه افزایش معاملات مسکن در دو هفته اخیر را فراهم کرده است.

افزایش قیمت مسکن در سال ۹۹ حربه روانی دلالان برای تنش آفرینی در بازار مسکن است

وی با بیان اینکه افزایش قیمت مسکن در سال ۹۹ حربه روانی دلالان برای تنش آفرینی در بازار مسکن است، تصریح کرد: دلالان می دانند که سود آن ها در بروز تلاطم در بازار خوابیده است، از این رو با ارائه تحلیل های اشتباه بازار را به سمت تنش هدایت می کنند.

قیمت مسکن در سال آینده افزایش چندانی نخواهد داشت

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: این موضوع واضح و مبرهن است که قیمت مسکن در سال آینده افزایش چندانی نخواهد داشت، زیرا قیمت ها در بازار مذکور به میزان حداکثری افزایش یافته و در این شرایط بازار دیگر کشش افزایش قیمت ها را نخواهد داشت، از طرفی افزایش قیمت ها قطعا موجب تشدید رکود در بازار مسکن خواهد شد زیرا خریداران از قدرت مالی کافی برای خرید مسکن برخوردار نخواهند بود.

دولت باید نسبت به مدیریت بازار مسکن از مسیر افزایش ساخت و ساز اقدام کند

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: به طور حتم تا زمانی که بازار مسکن از نظر عرضه و تقاضا به تعادل نرسد، باید در هر زمانی شاهد افزایش قیمت ها باشیم، از این رو به نظر من دولت باید نسبت به مدیریت بازار مسکن از مسیر افزایش ساخت و ساز اقدام کند. بنابر این تا زمانی که کشور با کمبود مسکن مواجه باشد، با هر تنشی قیمت ها بالا می رود.

کد خبر: ۷٬۳۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha