۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
آغاز واکسیناسیون کرونا در کشور؛ نخستین تزریق به فرزند وزیر بهداشت
با دستور رئیس جمهور صورت گرفت؛

آغاز واکسیناسیون کرونا در کشور؛ نخستین تزریق به فرزند وزیر بهداشت

با دستور رئیس جمهور و با حضور وزیر بهداشت، واکسیناسیون علیه کرونا با تزریق واکسن اسپوتنیک وی به گروه درمانی بخش مراقبت های ویژه بیمارستان امام خمینی(ره) آغاز و نخستین تزریق به فرزند وزیر بهداشت انجام شد.

به گزارش بازار، صبح امروز سه شنبه (۲۱ بهمن ماه) با دستور رئیس جمهور و با حضور وزیر بهداشت، واکسیناسیون علیه بیماری کرونا با تزریق واکسن اسپوتنیک وی به گروه درمانی بخش مراقبت های ویژه بیمارستان امام خمینی(ره) آغاز و نخستین تزریق به فرزند وزیر بهداشت انجام شد.

سعید نمکی وزیر بهداشت اعلام کرد که این واکسن‌ها از امروز بر اساس اولویت‌بندی که از قبل در سند واکسیناسیون مورد تایید در ستاد ملی مشخص شده، تزریق خواهند شد.

اولین گروه اولویت دار برای واکسیناسیون بر اساس سند ملی واکسیناسیون کرونا، گروه درمانی فعال در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های ریفرال کرونا هستند.

در روزهای آغازین طرح، واکسن به هزار نفر از مدافعان سلامت و به تدریج در مراحل بعد به سالمندان و سایر اقشار تزریق خواهد شد.

طبق اعلام سازمان غذا و دارو و همچنین نشریه معتبر لَنست، میزان اثربخشی واکسن اسپوتنیک‌وی علیه بیماری کرونا، ۹۱.۶ درصد است. هر چند که ممکن است اثربخشی آن در سالمندان و یا افراد با ضعف ایمنی کمتر باشد.

همچنین بهترین پاسخ ایمنی از حدود دو هفته بعد از دریافت نوبت دوم واکسن ایجاد می شود، اما طول مدت محافظت این واکسن مانند سایر واکسن‌ها هنوز مشخص نیست. از طرفی مطالعات بالینی این واکسن مانند سایر واکسن‌های کرونا در جهان، همچنان ادامه دارد تا به ابهامات یاد شده پاسخ داده شود.

کد خبر: ۷۳٬۰۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha