۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
هزینه یک هزار میلیارد ریالی در حوزه انتقال نیروی برق کردستان
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

هزینه یک هزار میلیارد ریالی در حوزه انتقال نیروی برق کردستان

کردستان- لهونیان، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: از ابتدای سال جاری در راستای اجرای پروژه تبدیل شبکه مسی به کابل خودنگهدار در استان یک هزار و ۶۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

هیوا لهونیان در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه پروژه تبدیل شبکه مسی به کابل خود نگهدار از سال ۸۹ آغاز شده است، اظهار داشت: طی این مدتی که از اجرای این پروژه می‌گذرد یک هزار و ۲۰ کیلومتر از شبکه مسی استان به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

وی از رشد چهاربرابری تبدیل شبکه مسی به کابل خودنگهدار در سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته خبرداد و افزود: از ابتدای سال گذشته تا اوایل بهمن ماه ۲۱۵ کیلومتر از شبکه مسی استان به کابل خود نگهدار تبدیل شد.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده امسال دو هزار کیلومتر از این پروژه در استان به اجرا در می آید که تاکنون حدود ۵۵ درصد آن محقق شده است.

لهونیان یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر از شبکه مسی به کابل خودنگهدار تبدیل شده که برای اجرای این مهم یک هزار و ۶۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

 وی کاهش انشعابات غیر مجاز، افزایش پایداری شبکه و کاهش سرقت سیم را از جمله اهداف اجرای این پروژه ذکر کرد و گفت: علاوه بر این موارد اجرای این پروژه منجر به حفاظت از محیط زیست و ممانعت از قطع درختان خواهد شد.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با اعلام اینکه کل شبکه فشار ضعیف استان پنج هزار و ۷۰۰ کیلومتر است، گفت: برآورد شده این میزان شبکه تا دو سال آینده به کابل خود نگهدار تبدیل شوند.

کد خبر: ۷۳٬۰۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha