۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۹
سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص ملی ۲.۵ برابر افزایش یافته است
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص ملی ۲.۵ برابر افزایش یافته است

قزوین- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص ملی از ۲.۷ امروز به بیش از ۶.۴ دهم است که نشان از سرعت گرفتن مسیر توسعه اقتصادی در بستر دیجیتال است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد جواد آذری جهرمی دوشنبه شب در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان قزوین که با حضور مسئولین ملی و استانی در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت:شاید بیماری کرونا و برخی از محدودیت ها موجب شد تا اهمیت ارتباطات، زیرساخت های ارتباطی و اقتصاد دیجیتال برای بسیاری از افراد مشخص شود.

وی گفت: این که سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص ملی طی چند سال گذشته رشدی نزدیک به ۲ و نیم برابری داشته است یعنی به سرعت در این مسیر در حال حرکت هستیم و از این رو باید زیرساخت های مورد نیاز برای توسعه این مسیر را نیز فراهم کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: اگر بتوانیم استفاده از پیامرسان های داخلی را نیز به صورت جدی در دستور کار قرار دهیم قطعا سهم اقتصاد دیجیتال افزایش نیز خواهد یافت.

آذری جهرمی بیان کرد: امروز خوشحالیم که بگوییم ۹۸ درصد جمعیت شهری و روستایی کشور به یکی از حوزه های ارتباطی دسترسی دارند و تنها ۲ درصد از جمعیت کشور از اینترنت بی بهره هستند.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط کرونایی بیش از ۱۳ میلیون دانش آموز و ۱ میلیون معلم از اینترنت و فضای مجازی برای آموزش استفاده کردند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:در همین ایام ۴ میلیون دانشجو و ۱۴۰ هزار استاد نیز در همین بسترها به ارائه و دریافت خدمات آموزشی پرداختند.

آذری جهرمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۹۶ درصد روستاهای کشور به اینترنت دسترسی دارند و بررسی آمارها نشان از این دارد که ۱۶ درصد از برنامه ریزی ای که در برنامه ششم توسعه برنامه ریزی کرده ایم جلوتر هستیم.

کد خبر: ۷۲٬۹۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha