۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۵
۵ هزار پروژه در دهیاری های کشور به بهره برداری می رسد
معاون وزیر کشور:

۵ هزار پروژه در دهیاری های کشور به بهره برداری می رسد

قزوین- جمالی نژاد، معاون وزیر کشور گفت: در دهه فجر امسال ۵ هزار پروژه در دهیاری های سراسر کشور به بهره برداری می رسد.

مهدی جمالی نژاد در گفت و گو با خبرنگار بازار در حاشیه سفر یکروزه خود به قزوین گفت: یکی از مهم ترین اولویت ها دردولت کنونی توجه به روستاها، تامین زیرساخت های اساسی و خدمات رفاهی مورد نیاز مردم بوده است که در این زمینه از طرح های قابل اجرا در محیط روستا استقبال شده است.

وی گفت: نزدیک به ۳۰ هزار پروژه در دهه فجر امسال در کشور در بخش های مختلف عمرانی، زیرساختی و توسعه ای به بهره برداری می رسد که از این تعداد ۵ هزار پروژه به صورت خاص توسط دهیاری ها به اجرا رسیده است.

معاون وزیر کشور اظهار داشت: همچنین بخشی از سایر پروژه های در حال اجرا نیز میتواند به صورت مستقیم و غیر مستقیم در مسیر خدمت رسانی به اشتغال و اقتصاد در محیط روستا باشد که میتواند به احیاء بافت روستا و سکونت در روستاهای کشور منتهی شود.

جمالی نژاد خاطرنشان کرد: امروز مسئله مهاجرت به یکی از دغدغه ها تبدیل شده است و آمار ۳۰ هزار تایی روستاهای خالی از سکنه ما میتواند زنگ خطری برای توجه بیشتر به این بخش باشد.

وی بیان کرد: توزیع متوازن و توجه به عدالت در اجرای پروژه ها از مهم ترین دغدغه های موجود در این بخش بوده است که با امکانات موجود تلاش شده تا این امر محقق شود.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: همچنین به منظور مدیریت مهاجرت از روستاها دفاتری برای تسهیلگری خدمات در حاشیه شهرهای بزرگ اجرایی شده است و میتواند بخش قابل توجهی از نیازها روستائیان را تامین کند.

جمالی نژاد گفت: با وجود همه محدودیت های اعتباری موجود در سال ۹۹ بودجه خوبی برای روستاها و شهرهای کشور اختصاص یافت که توانست زمینه اجرای پروژه های ویژه را فراهم کند.

کد خبر: ۷۲٬۹۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha