۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
استقلال دفاعی کشور را به استقلال اقتصادی می رساند
وزیر دفاع :

استقلال دفاعی کشور را به استقلال اقتصادی می رساند

قزوین- وزیر دفاع گفت: امروز در شرایطی از تولید بیش از ۸۰۰ محصول دفاعی در داخل کشور سخن میگوییم که معتقدیم استقلال دفاعی کشور را به استقلال اقتصادی می رساند.

به گزارش خبرنگار بازار، سرتیپ  امیر حاتمی عصر دوشنبه در نشست شورای اداری استان قزوین که با حضور مسئولین استانی و ملی برگزار شد، اظهار داشت: قطعا رشد در شاخص های نظامی و دفاعی میتواند نشانگر رشد کشور از نظر استقلال و حمایت از مرزها باشد اما دنیای امروز اثبات کرده است که استقلال دفاعی میتواند برای ملت ها استقلال اقتصادی به ارمغان بیاورد.

وی گفت: بازدارندگی فعال کشور موجب شده است تا دشمن با هراس از مرزها و قدرت دفاعی ایران به خاک سرزمین طمع نداشته باشد و از آنجائی که میداند قدرت دفاعی کشورها میتواند قدرت اقتصادی نیز ایجاد کند در تلاش است تا با تحریم های ظالمانه شرایط را برای مردم دشوار گرداند.

وزیر دفاع بیان کرد: تحریم ها اگرچه شرایط تولید را سخت کرد اما به مسیر خود ادامه دادیم و امروز با افتخار میگوییم که در سالهای پس از انقلاب تا کنون توانسته ایم تعداد محصولات دفاعی ساخت داخل را از ۳۰ محصول به ۸۰۰ برسانیم.

سرتیپ حاتمی گفت: ایران به دلیل نداشتن توان نظامی کافی و قدرت دفاعی در زمان جنگ تحمیلی شرایط دشواری را متحمل شد اما دوباره اجازه نخواهیم داد دشمن به فکر خاک ایران باشد و تقویت بنیه دفاعی کشور راهکار جدی برای جلوگیری از همین مسئله است.

وی تصریح کرد: در سایه امنیت میتوان اقتصاد کشور را نیز ترمیم کرد و در این مسیر نیز حرکت هایی آغاز شده که میتواند نتایج ارزشمندی به همراه داشته باشد.

موفقیت جمهوری اسلامی دشمن را عصبانی کرده است
آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین و امام جمعه قزوین با اشاره به این که دشمن با شدت از ایران عصبانی است گفت: همین که دشمن از ما عصبانی است و به دنبال راهکاری است که مسیر جمهوری اسلامی را صد کند نشان از این دارد که جمهوری اسلامی در مسیر موفقیت در حال حرکت است.

وی خاطرنشان کرد: همه تلاش ما باید این باشد که در مسیر خرسندی دشمن گام برنداریم چرا که هر زمان احساس کردیم دشمن با ما هم نظر و هم عقیده است یعنی داریم ضربه به خود و توان خودی وارد میکنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: قرآن نیز عصبانیت دشمنان را به حق وعده داده است و می فرماید عصبانیت دشمنان از شما به حدی می رسد که انگشتان دستشان را از عصبانیت گاز می گیرند و امروز جمهوری اسلامی درحال عصبانی کردن دشمنان است.

کد خبر: ۷۲٬۹۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha