۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۱
تحریم های اقتصادی بنیه تکنولوژیک ایران را قوی تر کرده است
رئیس سازمان انرژی اتمی:

تحریم های اقتصادی بنیه تکنولوژیک ایران را قوی تر کرده است

قزوین- رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: اگرچه دشمن گمان می کرد با تحریم اقتصادی گرسنگی و تنگنا بر کشور حاکم می شود اما امروز نتایج حاصل شده نشان داده است تحریم های اقتصای توانسته بنیه تکنولوژیکی ایران را قوی تر کند

به گزارش خبرنگار بازار، علی اکبر صالحی عصر دوشنبه در آئین افتتاح نمایشگاه دائمی دستاوردهای صنعت هسته ای در قزوین که با حضور مسئولین ملی استانی برگزار شد، اظهار داشت:  دشمن در زمانی که دست به تحریم های اقتصاد و دارو زد به این گام بود که با فشار میتواند تنگنا و گرسنگی را بر کشور حاکم کند در حالی که امروز دستاوردهای دانشمندان و جوانان ما نشان از این دارد که حتی در بسیاری از بخش ها بنیه اطلاعاتی و تکنولوژیک ما قدرتمند تر نیز شده است.

وی گفت: ما همان ایرانی هستیم که در سال ۶۸ برای راه اندازی سانترفیوژ های وارداتی مان دچار مشکل بودیم حالا سانترفیوژ و آب سنگین را با دانش بومی و توان دانشمندان خودمان تولید میکنیم و در خدمت داروسازی به کار گرفته ایم.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: کسی این دانش را در اختیار ما قرار نداده است، جوانان ما با تلاش و آزمون و خطاهای بسیار توانستند به این علم دست پیدا کنند و همین مسئله است که امروز در بسیاری از بخش ها ما را از بیگانگان بی نیاز کرده است.

صالحی گفت: در طی همین روزهای سخت تحریم و پس از آن شیوع بیماری کرونا نیز جوانان ما در بخش های بسیاری به خودکفایی دست پیدا کردند و اکنون نیز در حوزه دارویی شاهد رخدادهای قابل توجهی هستیم که میتواند برای دشمن هشداری جدی باشد.

وی خاطرنشان کرد: همین بایدن که بسیاری به آمدن او امید بسته بودند در روزهای نخست فعالیت خود ایران را از فعالیت هسته ای منع کرده است در حالی که حتی دشمنان و معانیدن ما امروز به خوبی میدانند ایران زیر بار این حرفها نخواهد رفت.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور گفت: برای آمریکا زشت هاست که هنوز نتوانسته بعد از ۴۲ سال مردم ایران و جمهوری اسلامی ایران را بشناسد و هنوز امیدوار است به همان روش های قدیمی خود و فشارهای اقتصادی و تحریم بتواند همراهی مردم ما را به دست آورد در حالی که ما در طی سالهای سخت دفاع مقدس هرگز حاضر به همراهی با این افراد نشدیم.

صالحی گفت: گویا آمریکا فراموش کرده است که ایران در دل تحریم های فلج کننده، جنگ تحمیلی و قطع درآمدهای نفتی همچنان سرپا ایستاد و به تمام قدرتهای دنیا نشان داد اجازه زورگویی به کسی نمیدهد، و حالا که توانسته ایم موفقیت و دستاوردهای عظیمی داشته باشیم نیز بر همین عقیده استوار هستیم.

وی گفت: حرکت ایران به سمت پیشرفت و توسعه همچنان پرقدرت ادامه دارد و سخنرانی ها و حرف پراکنی های گاه و بیگاه آمریکائیان اثری در اهداف ما نخواهند گذاشت، اگرچه شاید مسیر ناهموار و گاهی سخت شود اما ما همچنان با تمام توان ایستاده ایم.

رئیس سازمان انرژی اتمی بیان کرد: مقام معظم رهبری در این خصوص حسن ختام را فرمودند و بر همین اساس آمریکا باید بداند حرکت به سمت  انرژی صلح آمیز هسته ای در ایران ادامه دارد و با وجود این که بارها گفته ایم به دنبال سلاح هسته ای نیستیم اما اکنون همه آستانه های قدرت هسته ای را در داخل کشور داریم.

صالحی افزود:  انقلاب اسلامی و مسیر حرکت ما کاملا واضح و مشخص است و برای حرکت پرقدرت در این مسیر از کسی دستور نخواهیم گرفت.

دومین نمایشگاه دائمی دستاوردهای هسته ای ایران در قزوین آغاز به کار کرد
در ادامه این مراسم علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران از دومین نمایشگاه دائمی دستاوردهای هسته ای ایران بهره برداری کرد.

این نمایشگاه دائمی که در محل کاروان سرای سعدالسلطنه قزوین آغاز به کار کرده است گوشه ای از دستاوردهای انرژی هسته ای کشور و فرآیندهای تولید دانش را به نمایش گذاشته است.

کد خبر: ۷۲٬۹۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha