۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴
۳۰ هزار روستای کشور خالی از سکنه شده است
معاون وزیر کشور:

۳۰ هزار روستای کشور خالی از سکنه شده است

قزوین- معاون وزیر کشور با اشاره به بهره برداری از ۳۰ هزار پروژه عمرانی در کشور گفت: در حال حاضر اولویت احیاء روستاهاست چرا که بیش از ۳۰ هزار روستا در کشور خالی از سکنه شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، مهدی جمالی نژاد عصر امروز در حاشیه سفر یک روزه خود به قزوین در مراسم افتتاح ۴۴۶ پروژه عمرانی و محرومیت زدایی، در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان قزوین اظهار داشت: در حال حاضر خالی شدن روستاها از سکنه به یکی از مهم ترین دغدغه ها تبدیل شده است چرا که بر اساس آمارها بیش از ۳۰ هزار روستا در کشور از سکنه خالی شده است.

وی گفت: از این رو با حمایت از اجرای طرح های محرومیت زدایی و اشتغالزایی در روستاها خوشبختانه شاهد این هستیم که در دهه فجر امسال بیش از ۳۰ هزار پروژه عمرانی و محرومیت زدایی در سراسر کشور به بهره برداری می رسد.

معاون وزیر کشور عنوان کرد: بخش قابل توجهی از این تعداد پروژه ها در مناطق روستایی و با هدف جلوگیری از مهاجرت روستائیان اجرایی شده است تا هم زیرساخت های لازم برای رفاه و زندگی در محیط روستا فراهم شود و هم اشتغال و درآمد زایی روستائیان مد نظر قرار گیرد.

جمالی نژاد افزود: بررسی روند مهاجرت روستایی به شهرها نشان میدهد این مسئله از سال ۱۳۰۰ در کشور آغاز شده است و در نهایت با افزایش یافتن سرعت خدمات در شهرها مهاجرت نیز رشد قابل توجهی پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از مشکلاتی که امروز در بافت های شهری با آن مواجه هستیم بی ارتباط به مسئله مهاجرت بی رویه نیست از این رو افزایش خدمات رفاهی، اشتغالزایی و توسعه ای در محیط روستا در کنار حمایت از روستائیان میتواند روند مهاجرت را معکوس کرده و جمیعت متمرکز در بسترهای شهری را نیز کنترل کند.

معاون وزیر کشور افزود: در دهه فجر امسال دهیاری های کشور بیش از ۵ هزار پروژه را به بهره برداری رساندند که میتواند خبر خوشی برای ساکنین در روستاها باشد.

کد خبر: ۷۲٬۹۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha