۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
ساخت ۵ هزار مگاوات نیروگاه ایرانی در سراسر دنیا| مپنا وارد ساخت توربین های هیدروژن سوز شد
مدیر عامل گروه مپنا عنوان کرد

ساخت ۵ هزار مگاوات نیروگاه ایرانی در سراسر دنیا| مپنا وارد ساخت توربین های هیدروژن سوز شد

علی‌آبادی، مدیرعامل شرکت گروه مپنا از ساخت ۵ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی ایرانی در کشورهای مختلف دنیا خبر داد و گفت: مپنا به ساخت توربین های هیدروژن سوز وارد شده است.

به گزارش بازار، عباس علی‌آبادی در نشست خبری امروز با اشاره به شرایط خوب مپنا در خصوص صادرات خدمات فنی مهندسی به دیگر کشورها افزود: در حالی که دشمنان انتظار داشتند چراغ این مملکت را خاموش کنند، ما نه تنها چراغ کشور خود بلکه با صادرات خدمات فنی ومهندسی، چراغ کشورهای همسایه را نیز روشن کردیم.

وی با بیان اینکه مپنا یک نیروگاه ساز در مقیاس جهانی است گفت: مپنا، بزرگان دنیا در صنعت نیروگاه‌سازی را در قیمت و کیفیت شکست داده است،، زیرا توانسته تجهیزات با کیفیت جهانی و قیمت کمتر در بازار بین المللی عرضه کند.

مدیرعامل گروه مپنا با اشاره به اینکه صادرات قابل توجه مپنا در شرایط سخت تحریم انجام می‌شود گفت: گرفتن یک ضمانتنامه برای شرکت در مناقصه الزامی است چراکه به دلیل تحریم بانک‌ها به ما ضمانتنامه نمی‌دهند،، اما ما با استفاده از تمام ظرفیت‌ها این ضمانتنامه‌ها را دریافت و در مناقصه شرکت کردیم و برنده شدیم.

علی آبادی با بیان اینکه امروز مپنا با صادرات زنده است، ادامه داد: ما تجهیزاتی را میفروشیم که در لبه‌ی تکنولوژی جهان قرار دارد که همه‌ی آن‌ها را خودمان تولید کردیم.

وی از ورود این شرکت به ساخت توربین های هبدروژن سوز خبر داد و گفت: در کنار شرکتهای بزرگ دنیا، محصولی را ارائه کرده ایم که با طراحی و ساخت ایرانی، یکی از بهترین های دنیا به شمار می رود و مشابه آن هنوز در حال حاضر در این کلاس و مقیاس رونمایی نشده است.

متاسفانه مپنا در ۱۰ سال گذشته حتی یک سنت هم از صندوق توسعه ملی دریافت نکرده است. دلیل آن نیز این است که می گویند دولت در مپنا سهم بیش از ۲۰ درصدی دارد در حالیکه این سهم دولتی یک سهامداری مستقیم نیست و با واسطه است

علی آبادی با بیان اینکه این توربین رونمایی رسمی هنوز نشده است و راندمان آن ۶۰ درصد خواهد بود ادامه داد: متاسفانه مپنا در ۱۰ سال گذشته حتی یک سنت هم از صندوق توسعه ملی دریافت نکرده است. دلیل آن نیز این است که می گویند دولت در مپنا سهم بیش از ۲۰ درصدی دارد در حالیکه این سهم دولتی یک سهامداری مستقیم نیست و با واسطه است. ما بارها اعلام کرده ایم که این سهام را واگذار کنند تا مپنا نیز مثل دیگر شرکت ها بتواند از وجود صندوق توسعه ملی بهره بگیرد.

وی در خصوص اینکه چرا باید در فصل زمستان خاموشی برق داشته باشیم تاکید کرد: ظرفیت تولید برق کشور دو برابر نیاز است به طوریکه در حال حاضر با ظرفیت اسمی تولید ۸۵ هزار مگاوات برق استعداد تولید ۷۰۰ میلیارد کیلووات ساعت برق را در کشور داریم. اما آنچه که مشخص است این است که ما کشوری پرمصرف در سوخت های فسیلی از جمله گاز هستیم و هیچ کشوری در دنیا به اندازه ما برق و گاز مصرف نمی کند.

مدیر عامل مپنا ادامه داد: در فصول سرد سال با مشکل تامین سوخت گاز برای نیروگاهها مواجه می شویم که زمستان امسال نیز به دلیل کمبود تخصیص گاز به نیروگاهها و برای اینکه مازوت کمتری در نیروگاهها مورد استفاده قرار گیرد خاموشی ناشی از کمبود برق را شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه به هیچ وجه سیاسی نیست و هر چه عنوان می کند از دید یک کارشناس در حوزه انرژی است تاکید کرد: برقی سازی تنها راه حل مشکلات زیست محیطی است و مپنا با فناوری کاملا داخلی توانایی برق سازی زیرساخت های حمل و نقل کشور را دارا است.

علی آبادی خاطر نشان کرد: افتخارات مپنا فرا منطقه ای است و در ردیف 10 شرکت برتر جهان در حوزه نیروگاه سازی قرار دارد و باید اذعان کنیم که در دوران تحریم عملکرد خوبی داشتیم.

وی افزود: مپنا قادر است با فناوری کاملا داخلی حمل و نقل کشور را برقی کرده و باعث صرفه جویی در گاز طبیعی و بنزین شود. به همین منظور و در همین زمینه توسعه زیرساخت دو ایستگاه شارژ برقی در برج میلاد تهران و مشهد افتتاح شده و ایستگاه بعدی هفته آینده در شهر شیراز راه اندازی خواهد شد.

کد خبر: ۷۲٬۹۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha