۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
طرح جهش تولید مسکن، قیمت خانه را کاهش می‌دهد
عضو کمیسیون عمران مجلس:

طرح جهش تولید مسکن، قیمت خانه را کاهش می‌دهد

بدری، عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه هدف اصلی طرح جهش تولید و تامین مسکن، خانه دار شدن نیازمندان است، گفت: اجرای طرح جهش تولید موجب تعادل در بازار مسکن و کاهش نرخ خانه می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، صدیف بدری، در رابطه با تاثیر طرح جهش تولید و تامین مسکن در بهبود وضعیت بازار مسکن، گفت: مجلس یازدهم از ابتدا فعالیت خود به حوزه تولید و تامین مسکن ورود کرده و پس جلسات متعدد با مطالعات کارشناسی در کمیسیون عمران طرح دو فوریتی با عنوان جهش تولید و تامین مسکن تدوین شد که پس از تصویب کلیات در صحن علنی مجلس، جزئیات آن مورد بررسی قرار گرفته و تا ماده ۵ این طرح نیز به تصویب نمایندگان رسید.

وی ادامه داد: یکی از اهداف طرح جهش تولید و تامین مسکن؛ تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور و بروز رسانی طرح جامع مسکن بوده که باید توسط وزارت راه و شهرسازی تهیه شود. یکی از نقاط قوت این طرح تشکیل شورای عالی مسکن در کشور به ریاست رئیس جمهور و عضویت تعدادی از وزرای مرتبط در امر مسکن است؛ این شورا درحوزه ساخت مسکن سیاست‌گذاری و راهبری کرده و همچین وظیفه نظارت بر اجرای قانون را بر عهده دارد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین و رییس مجمع نمایندگان استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی افزود: هدف اصلی طرح تولید و تامین مسکن؛ حمایت از دهک‌های سه به پایین جامعه و اقشاری مانند کارگران و کارمندان، جوانان فاقد شغل و مسکن و افراد دارای شرایط مندرج در قانون ساماندهی و حمایت از عرضه و تولید مسکن است که با ارائه زمین رایگان و ارائه تسهیلات مناسب این مهم محقق می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: با ایجاد صندوق ملی مسکن و منابع مالی تعریف شده در طرح جهش تولید و تامین مسکن وام کم بهره به دهک‌های پایین پرداخت می‌شود و همچنین خدمات رسانی و تامین هزینه‌های زیر بنایی از محل صندوق ملی مسکن از جمله اقدامات دیگری است که در طرح مذکور پیش بینی شده است.

وی با اشاره به چگونگی تامین منابع مالی صندوق ملی مسکن افزود: منابع مالی این صندوق از محل وصول مالی عایدی املاک و منابع خط اعتباری مسکن مهر که بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان است، تامین می‌شود، همچنین مالیات بر عایدی سرمایه درحوزه مسکن که در آینده تصویب می‌شود، نیز به این صندوق واریز می‌شود؛ با ایجاد این صندوق منابع مالی مطمئنی برای حمایت از تولید مسکن خواهیم داشت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه طرح جهش تولید و تامین مسکن موجب تعادل در عرضه و تقاضا در حوزه مسکن می‌شود، خاطرنشان کرد: برای ایجاد تعادل و تنظیم‌گری در عرضه و تقاضا باید به سالانه یک میلیون واحد مسکونی ساخته شود که یقینا با عملیاتی شدن آن قیمت مسکن نیز متعادل تر خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: نرخ زمین ۵۰ الی ۶۰ درصد هزینه های مسکن را تشکیل می‌دهد که اگر رایگان شود، قیمت تمام شده خانه برای نیازمندان به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. در کنار این موارد وام کم بهره و حمایت های زیرساختی و تخفیفات فراوان دیده شده که به مسکن دار شدن نیازمندان و قشر کم درآمد جامعه کمک بسیاری می‌کند.

کد خبر: ۷۲٬۹۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha