۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
درج قیمت روی تخم‌مرغ الزامی شد
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی:

درج قیمت روی تخم‌مرغ الزامی شد

رضایی، معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: درج قیمت بر روی تخم مرغ به منظور جلوگیری از گران فروشی در بازار الزامی است.

به گزارش بازار، مرتضی رضایی در نشست خبری افزود: این طرح با هدف تنظیم بازار و جلوگیری از گران‌فروشی از شنبه گذشته آغاز شده و برای همه تولیدکنندگان مرغ الزامی است،، اما اگر تولیدکنندگان امکان درج قیمت را در واحدهای تولیدی نداشته باشند، باید فاکتور رسمی به توزیع‌کنندگان ارائه دهند.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی میزان تولید ماهانه تخم مرغ را در کشور ۹۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: به همین دلیل هیچ کمبودی در تولید این محصول نداریم.

وی در خصوص نیاز داخلی کشور و تنظیم بازار ایام نوروز نیز گفت: تولید تخم‌مرغ بیش از مصرف و نیاز داخلی است و با توجه به نزدیکی نوروز و افزایش تولید در کارخانجات شیرینی، این میزان تولید کافی است و بازار داخلی را تامین می‌کند.

رضایی قیمت تخم‌مرغ را بر اساس قیمت مصوب در هر شانه فله‌ای بر اساس وزن بین ۳۱ هزار تا ۳۳ هزار تومان دانست و افزود: قیمت هر عدد تخم‌مرغ برای مصرف‌کننده حدود هزار و ۱۰۰ تومان است.

وی توزیع تخم مرغ در بازارها و میادین تره‌بار به نرخ مصوب را همچنان ناکافی دانست و افزود: باید این محصول در تمام فروشگاه‌های سطح شهر دارای یک نرخ مشخص باشد و دستگاه‌های نظارتی با گران‌فروشان برخورد داشته باشند.

وی درباره افزایش قیمت تخم مرغ بسته بندی شده نیز گفت: نظارت بر گران‌فروشی و کیفیت شرکت‌های بسته بندی و خرده‌فروشی‌ها باید توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی توزیع و با همکاری اصناف مربوط انجام شود و وزارت جهاد کشاورزی در این بخش مسئولیتی ندارد، چراکه ما متولی تولید و قیمت‌گذاری تا سطح عمده فروشی‌ها هستیم.

کد خبر: ۷۲٬۸۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha