۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
کاهش شدید درآمدهای کشور/ ارزش پول ملی تقویت شود
وزیر راه و شهرسازی:

کاهش شدید درآمدهای کشور/ ارزش پول ملی تقویت شود

کرمان- وزیر راه و شهرسازی با اشاره به کاهش شدید درآمدهای کشور گفت: بدون حفظ ارزش پول ملی نمی توانیم هیچ موفقیتی را جشن بگیریم.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد اسلامی پیش از ظهر دوشنبه در آیین افتتاح پروژه های توسعه فرودگاه کرمان اظهار کرد: به دلیل تخریب هایی که انجام می شود؛ اقدامات ارزشمند دیده نمی شود.

وی ادامه داد: اکنون کشور در سخت ترین شرایط قرار دارد و در هیچ دوره ای تمامی راه های نقل و انتقال منابع مالی و پولی مسدود نشده است و ما در این شرایط سخت در حال کار و فعالیت هستیم.

اسلامی گفت: در یک حرکت ستمگرانه و تروریستی به هواپیماهای ایران در دنیا سوخت داده نمی شود و کشتی های ما را تحریم می کنند؛ همچنین خرید و فروش محصولات ما را ممنوع کرده اند که سردمدار این حرکت آمریکاست.

وی تحریم ها را پرهزینه دانست و گفت: با وجود سختی هایی که مردم تحمل می کنند، امروز ایران به سمت رشد و توسعه در حال حرکت است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به کاهش شدید درآمدهای کشور افزود: با وجود این شرایط اما نعمت های الهی فراوانی در کشور دارم و فقط امروز در کرمان ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه صرف پروژه ها شده است.

وی با تاکید بر لزوم تسریع و تسهیل روند توسعه کشور با تنوع بخشیدن به منابع گفت: حدود ۴۰ کیلومتر از پروژه بهسازی مسیر ریلی یزد تا کرمان انجام شده و بر لزوم تسریع اجرای مابقی این پروژه تاکید داریم.

اسلامی با اشاره به افتتاح یک هزار و ۴۴۵ میلیارد تومان پروژه در حوزه راه آهن اظهار کرد: پی گیری هستیم که در زمینه صنعت ریلی به خودکفایی برسیم.

وی با اشاره به اینکه با قدرت پای فعالسازی صنایع داخلی ایستاده ایم، افزود: باید در زمینه اقتصاد قوی باشیم و اقدامات نظامی، سیاسی و اقتصادی پول ملی را تقویت کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مسائل اقتصادی ایران سیاسی است، گفت: بدون حفظ ارزش پول ملی نمی توانیم هیچ موفقیتی را جشن بگیریم.

وی کمبود آب را چالش بر سر راه مسکن در استان کرمان دانست و اظهار کرد: یک سال و نیم است که مصوبه طرح مسکن در شهر کرمان به دلیل آب اجرایی نشده که باید با رفع این مشکل برای اجرای این طرح اقدام کنیم.

افتتاح ۸ هزار میلیارد پروژه فرودگاهی در کشور
مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور هم در این مراسم با اشاره به وجود پنج فرودگاه در استان کرمان گفت: عملا از ظرفیت اعزام و پذیرش ۲ و نیم میلیون نفری مسافر این فرودگاه ها فقط یک میلیون مسافر استفاده می کنند.

سیاوش امیرمکری گفت: دهه فجر امسال ۸ هزار میلیارد ریال پروژه در فرودگاه های کشور مورد بهره برداری قرار گرفت که ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال آن مربوط به استان کرمان است.

وی ادامه داد: امروز باند اصلی فرودگاه به طول ۳ هزار و ۸۴۰ متر به بهره برداری رسید که امکان فرود هواپیماهای پهن پیکر را دارد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور یکی از پروژه هایی که امروز به بهره برداری رسید را ترمینال داخلی فرودگاه کرمان دانست و افزود: این ترمینال ۷ هزار و ۷۰۰ متر زیربنا دارد و ظرفیت پذیرش مسافر آن یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور گفت: کرمان باید به عنوان هاب منطقه ای جنوبشرق در زمینه پروازهای بین المللی نقش پررنگ تری داشته باشد.

وی گفت: طی دو سال اخیر ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در فرودگاه های استان کرمان هزینه شده است.

کد خبر: ۷۲٬۸۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha