۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱
سیاست‌گذاری درست اقتصادی در گلستان نداریم
در گفتگو با بازار مطرح شد:

سیاست‌گذاری درست اقتصادی در گلستان نداریم

گرگان- یک کارشناس اقتصادی گفت: در گلستان سیاست‌گذاری درست اقتصادی نداریم و باید تصمیم‌گیری را بر عهده بازار بگذاریم تا با رشد بازارهای موازی توسعه اقتصادی رقم بخورد.

علیرضا عبداللهی در گفتگو با بازار اظهار کرد: اقتصاد گلستان از گذشته دور بدون دخالت و برنامه ریزی دولت بر دو محور کشاورزی و صنعت می‌چرخد.

وی با بیان اینکه در گلستان سیاست‌گذاری درست اقتصادی نداریم، توضیح داد: برآیند افکار عمومی است نشان می‌دهد صنایع استقرار یافته در گلستان با بخش کشاورزی ارتباط مستقیم داشته اند و استقرار کارخانه‌های آرد و روغن کشی مصداق این موضوع است.

این کارشناس اقتصادی افزود: در دهه های اخیر به دلایل مختلف این زنجیره در استان بهم ریخته شده و عرضه و تقاضا  به سمت بی سرو سامانی رفته است.

وی ادامه داد: حاصل این بی سامانی و بی برنامگی در اقتصاد گلستان، وضعیت کشاورزی است چرا که یک سال جمع آوری گوجه فرنگی و سیب زمینی در استان مقرون به صرفه نیست و سال بعد قیمت این محصولات در بازار هر روز روند صعودی طی می‌کند.

عبداللهی تاکید کرد: راه های بسیاری برای حل این موضوع وجود دارد یکی از راه ها این است که تصمیم گیری و برنامه ریزی را به بازار واگذار کنیم و اجازه دهیم با ایجاد بازارهای موازی اقتصاد استان رشد کند.

وی متذکر شد: آن چه می تواند رشد اقتصادی در گلستان را رقم بزند ایجااد کشت و صنعت‌های بزرگ کشاورزی در کنار توجه به صنعت گردشگری است.

کد خبر: ۷٬۲۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha