۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
اشتباهی که مجلس پس از دولت مرتکب شد؛ نادیده گرفتن فولادی‌ها
رئیس اتحادیه فولاد و فلزات تهران:

اشتباهی که مجلس پس از دولت مرتکب شد؛ نادیده گرفتن فولادی‌ها

رستگار، رئیس اتحادیه فولاد و فلزات تهران از بی اعتنایی مجلس به زنجیره‌های مختلف تولید و توزیع در تدوین طرحی برای حوزه فولاد گلایه کرد.

به گزارش بازار، حمیدرضا رستگار در خصوص خواسته فولادسازان از مجلس گفت: فولاد کالای استراتژیک است و برنامه ریزی برای آن باید مستمر باشد.

وی افزود: در سال های اخیر تصمیماتی از سوی ناظرن گرفته شده که بازار را به درستی تنظیم نکرده و قیمت ها را متناسب با تولید تنظیم نکرده است.

رستگار همچنین شیوه نامه تنظیمی دولت را دارای اشکال خواند و تصریح کرد: اجرای آن مشکلات جدیدی را ایجاد می کرد.

وی ادامه داد: باید این واقعیت را بپذیریم که جز ۱۰ کشور تولید کننده فولاد با کیفیت و قیمت مناسب هستیم و مازاد تولید داریم.

رستگار با اشاره به ۳۰ میلیون تومان تولید داخلی و ۱۸ میلیون مصرف گفت: ما نباید برای فولاد دچار کمبود باشیم و درخواست ما این است که چرا دولت در تنظیم شیوه نامه هیچ مشورت و گفتگویی با ما نداشت و همین روش در مجلس در حال پیگیری است که باید اصلاح شود.

وی افزود: اگر قرار است طرح مجلس اساسی و اثرگذار باشد، بایستی با زنجیره های واقعی این حوزه صحبت شود و تدوین ها نیز راهبردی و به روز باشد.

رستگار گفت: حوزه اقتصاد امروز دچار اشکالاتی است و در داخل هم با برنامه ریزی نادرست، بازارهای مختلف دچار مشکل شده اند.

این فعال حوزه فولاد به رادیو گفت‌وگو گفت: امروز سخنی واحد وجود ندارد چراکه هر گروهی به فکر منافع خود است در حالی که ملاک را باید تولید قرار دهیم.

رستگار افزود: توزیع و تولید نباید با هم مخلوط شوند و به حوزه یکدیگر ورود کنند. فولاد کالایی اساسی است و نباید اشتباه برنامه ریزی شود.

وی گفت: بسیاری گروه ها بدون مجوز قانونی به حوزه توزیع ورود کردند و از مسیرهای غیر واقعی قیمت سازی کرده و موجب اختلال در بازار می گردند.

رستگار اضافه کرد: منافع کلی ایجاب می کند گروه هی مختلف صاحب نظر بعنوان یک تشکل خاص برنامه ریزی کنند.

وی از مجلس خواست برنامه ای جامع و کلی ارائه دهد و تاکید کرد که مجلس به حوزه توزیع اهمیت دهد.

رستگار اعلام کرد: اگر قرار باشد از حوزه تولید یا غیره به بخش تولید ورود کنند، مصرف کننده نیز متضرر می شود ولی مجلس تا امروز سخن ما را نشنیده است پس درخواست داریم مجلس و دولت حتما نظر ما را بشنوند.

کد خبر: ۷۲٬۸۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha