۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
۶ سد استان بوشهر تا پایان فعالیت دولت به بهره‌برداری می‌رسد
معاون استاندار بوشهر:

۶ سد استان بوشهر تا پایان فعالیت دولت به بهره‌برداری می‌رسد

بوشهر- ستوده، معاون عمرانی استاندار بوشهر گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، امیدواریم شش سد در استان بوشهر تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

مهرداد ستوده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: یکی از چالش‌های اساسی در استان بوشهر مربوط به تامین آب شرب است که بخش عمده آب مصرفی استان از طریق استان‌های فارس و کهگیلویه‌وبویراحمد تامین می‌شود.

وی با تلاش‌های صورت گرفته برای تامین آب شرب پایدار در استان اشاره کرد و ادامه داد: توسعه و تکمیل سدها، حفر چاه، افزایش سهم استان از منابع خارج از استان، بهسازی و نوسازی خطوط آبرسانی و ساخت تاسیسات آب‌شیرین‌کن از مهمترین راهکارهای رفع این مشکل بوده است.

توسعه آبشیرین‌کن‌ها
معاون عمرانی استاندار بوشهر یکی از مهمترین راهکارهای تامین آب پایدار در استان را ایجاد و توسعه آب‌شیرین‌کن‌ها دانست و بیان کرد: تلاش می‌شود روزانه ۱۵۰ هزار مترمکعب آب با ایجاد آبشیرین‌کن‌ها تامین شود.

وی تکمیل سدهای استان را یکی دیگر از راهکارهای اساسی دانست و افزود: سد دالکی به عنوان مهمترین پروژه در حوزه آب استان محسوب می‌شود که در ۱۰ سال ابتدایی آغاز ساخت آن فقط هشت درصد پیشرفت داشت و طی دو سال اخیر پیشرفت آن از ۳۰ درصد فراتر رفته است.

تکمیل سد دالکی
ستوده از تلاش جدی برای تکمیل سد دالکی به ظرفیت ۲۷۰ میلیون مترمکعب خبر داد و افزود: مسئولان استان بوشهر تلاش جدی برای تامین اعتبار مورد نیاز این سد دارند و تلاش می‌شود تا قبل از پایان دولت وارد مرحله آبگیری شود.

وی از تلاش برای افتتاح شش سد استان بوشهر تا پایان دولت خبر داد و گفت: تلاش داریم تا سد خائیز شهرستان تنگستان با ظرفیت ۱۵ میلیون مترمکعب تا قبل از پایان سال افتتاح شود.

معاون عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به تکمیل سد تنگ ارم با ظرفیت ذخیره چهار میلیون مترمکعب افزود: تکمیل سد کلمه دشتستان با ظرفیت دو میلیون مترمکعب و سد اخند عسلویه با ظرفیت دو میلیون مترمکعب از دیگر برنامه‌ها است.

کد خبر: ۷۲٬۸۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha