۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۶
میانگین نرخ بیکاری در ۳ دهه اخیر ۱۰ درصد است
رئیس سازمان امور اجتماعی:

میانگین نرخ بیکاری در ۳ دهه اخیر ۱۰ درصد است

رستم وندی، رئیس سازمان امور اجتماعی گفت: میانگین نرخ بیکاری در سه دهه اخیر ۱۰ درصد است که پیامدهای اجتماعی زیادی دارد.

به گزارش بازار، تقی رستم وندی امروز در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا در یک سال گذشته آمار خودکشی افزایش داشته است؟ گفت: سالانه ۴ تا ۵ درصد افزایش آمار خودکشی داشتیم که امسال هم در مقایسه با سال قبل همین آمار را داریم.

وی گفت: اما یک تغییر معناداری در بازه سنی افرادی که خودکشی کرده‌اند؛ دیده می‌شود و در یک سال اخیر خودکشی در سنین زیر ۱۸ و بالای ۶۰ سال افزایش داشته است.

رستم وندی در ادامه به آثار و تبعات سیاسی و اقتصادی در حوزه اجتماعی اشاره کرد و گفت: در سه دهه گذشته میانگین بیکاری ۱۰ درصد بوده است که پیامدهای اجتماعی زیادی هم دارد.

وی افزود: بلایای طبیعی فشار اجتماعی را زیاد کرد، مثل زلزله و سیل در سال ۹۸ که ۵ استان درگیر ماجرای سیل شدند.

رستم وندی ادامه داد: در سال‌های اخیر با تحریم‌ها مواجه بودیم و این تحریم‌ها تأثیرات زیادی بر کشور ما گذاشت و اگرچه در دهه‌های گذشته اقدامات خوبی انجام شده، اما سال‌ها است که برخی زیرساخت‌های اقتصادی دارای مشکل است.

رئیس سازمان امور اجتماعی با بیان اینکه البته کرونا آثار مثبتی هم داشت، گفت: هماهنگی و همراهی مردم در عرصه‌های مختلف با سیاست‌های نظام و قانون پذیری و همراهی با سیاست‌های ابلاغی، همبستگی اجتماعی و انسجام اقشار مختلف و پویش‌های مردمی آثار مثبت کرونا بوده است.

وی گفت: کرونا آثار نامطلوب اجتماعی هم دارد و کاهش روابط اجتماعی، گسترش فرد گرایی و کاهش نشاط اجتماعی از جمله این آثار نامطلوب است چراکه بخشی از فشارهای اجتماعی از این طریق تخلیه می‌شود.

رستم وندی افزود: یکصد میلیون نفر هم بر تعداد فقرا در یک سال اخیر با ورود کرونا به کشورها اضافه شده است.

معاون وزیر کشور بیان کرد: سه عامل استرس، اضطراب و افسردگی در دوران کرونا ۳۰ درصد اضافه شده است.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته تغییرات شدید سلامت روان در کشور نداشتیم، اما باید به هشدارهایی روانشناختی که داده می‌شود؛ جدی گرفته شود.

کد خبر: ۷۲٬۷۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha