۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۸
بازار روسیه ظرفیت مناسبی برای صادرات محصولات کشاورزی و مصالح ساختمانی است
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

بازار روسیه ظرفیت مناسبی برای صادرات محصولات کشاورزی و مصالح ساختمانی است

فرشادان، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس می‌گوید در شرایطی که ایران تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار دارد، بازار روسیه می‌تواند به عنوان یکی از اصلی‌ترین بازارهای هدف برای صادرات محصولات تولیدی به کار گرفته شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدمهدی فرشادان درباره ضرورت تقویت تبادلات تجاری و مالی ایران و روسیه، گفت: محصولات کشاورزی و دامی، آبزیان، مواد غذایی، شوینده‌ها، رنگ، چسب، مواد پتروشیمی، مس، سیمان، کفش، محصولات چرم، محصولات دانش‌بنیان، مبلمان، کاشی و سرامیک و ... از جمله اقلامی هستند که در روسیه بازار مناسبی داشته و می‌توان با تقویت دیپلماسی اقتصادی زمینه صادرات این محصولات را فراهم کرد.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایطی که ایران تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار دارد، بازار روسیه می‌تواند به عنوان یکی از اصلی‌ترین بازارهای هدف برای صادرات محصولات تولیدی به کار گرفته شود.

وی اضافه کرد: برگزاری کمیته تجاری و صنعتی با کشور روسیه می تواند یکی از زیرساخت های لازم برای گسترش تبادلات تجاری و مالی با روسیه باشد.

وی توسعه تجارت، ترانزیت و حمل و نقل را یکی از زیرساخت‌های مهم برای گسترش همکاری دو کشور برشمرد و اضافه کرد: تکمیل کریدور شمال جنوب، تقویت ناوگان دریایی و حمل و نقل ترکیبی، شامل حمل و نقل جاده‌ای – ریلی – دریایی، می‌تواند در تسهیل تجارت بین دو  کشور همسایه نقش مهمی ایفا کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات و موانع پیش روی توسعه مبادلات تجاری، ادامه داد: نداشتن کنسرسیوم‌های صادراتی، مسائل گمرکی، مشکلات روابط بانکی، نرخ بالای کارمزد بانکی، تفاوت نرخ خرید و فروش ارز در بانک‌ها و صرافی‌ها، طولانی بودن فرایند ثبت دارو در روسیه، هزینه‌های حمل و نقل و ... از جمله مشکلاتی است که مانع گسترش روابط تجاری ایران و روسیه می‌شود که این مسائل می تواند با ارتقای دیپلماسی به راحتی رفع شود.

کد خبر: ۷۲٬۶۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha