۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۱
۲۲۰۰ راس دام در زلزله آذربایجان غربی تلف شده اند
معاون دامپزشکی آذربایجان غربی:

۲۲۰۰ راس دام در زلزله آذربایجان غربی تلف شده اند

ارومیه - معاون دامپزشکی آذربایجان غربی تعداد دام های تلف شده بر اساس زلزله آذربایجان غربی را دو هزار و ۲۰۰ راس پیش بینی کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، غلامرضا ملکی عصر شنبه در حاشیه جلسه بررسی خسارت های زلزله آذربایجان غربی در حوزه دام و در گفتگو با خبرنگاران در خصوص بازرسی های انجام شده برای میزان این خسارات گفت: طبق برآورد کارشناسان، دو هزار و ۲۰۰ راس دام در این زلزله تلف شده اند که تاکنون ۸۵۰ راس دام سبک و ۲۰ راس دام سنگین به صورت بهداشتی دفن شده و این روند ادامه دارد.

وی تلفات دامی را در روستاهای کوتان‌آباد و گرناویک بیشتر از بقیه روستاهای استان دانست و گفت: اغلب طویله‌های تخریبی به علت پله‌ای بودن این روستاها با ماشین ‌آلات سنگین قابل دسترسی و آواربرداری نبوده و معدوم‌ سازی به صورت دستی انجام می‌شود.

ملکی ادامه داد: هفت اکیپ با هفت دستگاه خودرو در این منطقه مستقر هستند و نظارت بر جمع‌آوری و دفن لاشه‌ها را برای پیشگیری از بیماری شاربن و هاری و سایر بیماری‌های دیگر انجام می‌دهند.

معاون دامپزشکی آذربایجان غربی با تاکید بر لزوم دفن سریع لاشه ها گفت: در صورت عدم دفن سریع، شاهد بروز مشکلات زیست محیطی و بیماری های مختلف خواهیم بود.

وی ادامه داد: دفن بهداشتی در چاله‌های هشت متری و بعد از سم‌ پاشی یا آهک‌ پاشی روی لاشه‌ها انجام می‌شود تا حیوانات وحشی نتوانند به آن ها دسترسی پیدا کنند.

کد خبر: ۷٬۲۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha