۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶
۸۳ تن فرآورده خام دامی در آذربایجان غربی معدوم شد
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی:

۸۳ تن فرآورده خام دامی در آذربایجان غربی معدوم شد

ارومیه- خلیل زاده، مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی از معدوم سازی ۸۳ تن فرآورده خام دامی در استان از ابتدای سالجاری تاکنون خبر داد.

امید خلیل زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه امسال تاکنون ۷۶ هزار و ۲۰۶ مورد بازدید از مراکز تولید و توزیع فرآورده های خام دامی شامل کشتارگاه ها و قصابی و... ارومیه صورت گرفته است، افزود: در این راستا ۸۳ تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی شناسایی و معدوم سازی شد.

وی مجموع گوشت استحصال شده در ارومیه از ابتدای سالجاری تاکنون را ۵۹ هزار و ۶۳۸ تن عنوان کرد، اظهار کرد: تاکنون در مجموع ۸۷ هزار و ۹۴۹ راس دام سبک و سنگین در استان کشتار شده است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی تعداد طیور کشتار شده در استان طی سالجاری را ۲۶ میلیون و ۳۳ هزار و ۶۴۰ قطعه اعلام و اضافه کرد: از این تعداد ۵۲ هزار و ۴۲ تن گوشت سفید تحت نظارت های بهداشتی استحصال شده است.

خلیل زاده با اشاره به استحصال شش هزار ۸۹۶ تن گوشت قرمز در استان، گفت: تمام فرآورده های خام دامی استحصالی در این استان از مزرعه تا سفره مصرف کنندگان تحت نظارت های بهداشتی کارشناسان دامپزشکی تولید می شود.

وی با بیان اینکه تمامی فرآورده های خام دامی استحصالی دارای شناسنامه نظارت بهداشتی کامل است، افزود: با تیم های نظارت بهداشتی در بازدید های سرزده از تمامی کشتارگاه های استان با استقرار ناطرین بهداشتی و بازدید های مستمر خود عملکرد این مراکز را  از نظر بهداشتی مورد ارزیابی قرار می دهند.

خلیل زاده همچنین بر رعایت توصیه های بهداشتی قرنطینه ای برای مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تاکید کرد و یاد آور شد: فعالان حوزه طیور استان رعایت ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای دامپزشکی را جدی گرفته و هرگونه تلفات غیر عادی طیور را بلافاصله یه شبکه های دامپزشکی گزارش دهند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: مراقبت و پایش های لازم در سطح مرغداری ها، واحدهای طیور بومی و همچنین تالاب ها با توجه به خطر بالای انتشار بیماری در زیستگاه‌های پرندگان، از جمله اقدامات بسیار موثر در زمینه کنترل و مبارزه از این بیماری است که بصورت مداوم و مستمر توسط کارشناسان اداره کل انجام می شود.

کد خبر: ۶۳٬۱۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha