۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
ادامه حمایت بانک‌ها در جبران آسیب کرونا
عضو سابق شورای پول و اعتبار مطرح کرد

ادامه حمایت بانک‌ها در جبران آسیب کرونا

مصباحی مقدم، عضو سابق شورای پول و اعتبار درباره پیشنهاد برنامه سال آینده بانک‌ها با احتمال باقی ماندن بیماری کرونا، گفت: ارائه تسهیلات به شاغلان، مساعدت به مستاجران و پوشش مالی نیازمندان مورد تاکید است.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، غلامرضا مصباحی مقدم، عضو سابق شورای پول و اعتبار و کارشناس امور اقتصادی درباره حمایت‌های بانکی کشور در صورت باقی ماندن بیماری کرونا در سال آینده، به خبرنگار ایبِنا گفت: دولت جهت جبران ادامه شرایط کرونایی باید پرداخت‌هایی برای افرادی که در اثر وضعیت پیش آمده بیکار شدند، مدنظر قرار دهد. علاوه بر این مسئله باز هم مشابه سال جاری برای مستاجران به منظور تامین هزینه مسکن‌شان مساعدتی در نظر گیرد و همانطور که در سال جاری روی داد، عمل کند. یعنی ۳۰ یا ۵۰ تومانی که در شهرستان و تهران در نظر گرفته شده بود، دوباره به مستاجران پرداخت شود تا اجاره خانه خود را پرداخت کنند و شرایط برای آنان تا حدودی قابل تحمل باشد.

وی در ادامه یادآور شد: نکته دیگر این است که دولت باید تسهیلاتی برای فعالیت‌هایی که اشتغال را حفظ می‌کنند و در چنین شرایطی از تعدیل نیرو پرهیز دارند، مدنظر قرار دهد. علاوه براین موارد کمک‌هایی باید به صورت بلاعوض به خانواده‌هایی که تحت پوشش حمایت کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند، انجام شود. خانواده‌هایی هم هستند که شرایط آنان اقتضا می‌کند تحت پوشش قرار گیرند که بنا بر اعلام  وزارت رفاه ۷.۲ میلیون نفر هستند، باید شناسایی شده و مساعدت‌های لازم برای آنان در نظر گرفته شود. موضوع فوق برای انجام حمایت‌ها بسیار حائز اهمیت است.

این عضو سابق شورای پول و اعتبار در این خصوص تصریح کرد: هرگونه فعالیتی که بتواند در چنین شرایطی اشتغال را افزایش دهد از جمله کمک به مشاغل خانگی یعنی مشاغلی که اعضای خانواده بابت آن فعال می‌شوند و نتیجه هم برای این گروه کسب درآمد و معیشت خواهد بود، باید مورد توجه قرار گیرد. به این معنا که نیاز است تا به این دسته از افراد تسهیلات پرداخت شود و در کنار آن هم باید جهت فعالیت در فضای مجازی مورد تشویق قرار گیرند. به گونه‌ای که حداکثر استفاده از فضای مجازی برای آنان به کسب و کار و اشتغال بیانجامد.

مصباحی مقدم ارزیابی خود را از کمک‌های امسال نظام بانکی با وجود عدم توازن بازار سرمایه در تامین مالی، مثبت اعلام کرد و افزود: تامین منابع این تسهیلات از جمله مواردی است که در کنار تمام مسائل مطرح شده، باید در نظر گرفته شود. هر قدر که امکان تامین منابع برای نظام بانکی فراهم باشد، برداشت‌های افزایش اشتغال و کاهش تعدیل نیرو نیز بیشتر خواهد شد.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: بانک مرکزی در کنار تمام این موارد باید مواظبت کند تا رشد نقدینگی مانند سال جاری اتفاق نیافتد و قیمت‌ها از ثبات برخوردار باشد. آنچه که مردم را به شدت نه تنها ناراحت می‌کند، بلکه به امان می‌آورد، افزایش قیمت‌های هر روزه و یا هر هفته‌ است. این روزها شاهدیم که مدام اتفاقاتی روی می‌دهد که مردم را به شدت ناراحت می‌کند، ریشه تمام این بی‌ثباتی‌ها هم رشد نقدینگی است.

کد خبر: ۷۲٬۵۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha