۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷
آذربایجان غربی قطب تولید گوشت کشور/ تولید سالانه ۴۷هزارتن گوشت قرمز
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

آذربایجان غربی قطب تولید گوشت کشور/ تولید سالانه ۴۷هزارتن گوشت قرمز

ارومیه- جلیلی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: استان با تولید سالانه ۴۷ هزارتن گوشت قرمز، قطب تولید این محصول در کشور به شمار می‌رود.

رسول جلیلی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در حال حاضر هفت میلیون واحد دامی سبک و سنگین در استان وجود دارد، افزود: استان با تولید سالانه ۴۷ هزار تن گوشت قرمز رتبه پنج و قطب تولید این محصول در کشور به شمار می رود.

وی نیاز سالانه استان به گوشت قرمز را ۳۹ هزار و ۳۶۰ تن عنوان و اضافه کرد: از ۴۷ هزار تن گوشت قرمز تولیدی استان ۱۶.۴۱ درصد به عنوان گوشت مازاد بر تولید به سایر استان‌های کشور صادر می شود.

جلیلی با بیان اینکه آذربایجان غربی ۳.۷ درصد از تولیدات دامی کشور را تولید می کند، گفت: هم اکنون ۱۳۰ هزار نفر در بخش صنعت دام شامل دامداری، مرغداری و زنبورستانهای استان مشغول به فعالیت هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی همچنین با اشاره به تولید سالانه ۳۹۳ هزارتن شیر در استان گفت: استان در زمینه تولید شیر رتبه هشت کشور را به خود اختصاص داده و نیاز سالانه استان ۳۶۰ هزار تن شیر است و مابقی شیر مازاد به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.

جلیلی با اشاره به توسعه دامداری صنعتی با استفاده از شیوه‌ها و تکنولوژی‌های روز دنیا، افزود: ایجاد و راه‌اندازی دامداری‌های بزرگ‌مقیاس از جمله ۲ واحد گاو شیری هرکدام ۵۰۰۰ راسی و ۱ واحد ۲۰۰۰ راسی و یک واحد ۵۰۰۰۰ راسی دام سبک با مشارکت سرمایه گذار داخلی و خارجی جزو برنامه‌های معاونت بهبود تولیدات دامی در سطح استان است.

کد خبر: ۷۲٬۵۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha