۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
اجرای طرح هویت گذاری دام‌های فامنین| ۴۰ درصد دام‌ها پلاک کوبی شدند
مدیر جهاد کشاورزی فامنین در گفتگو با بازار خبر داد:

اجرای طرح هویت گذاری دام‌های فامنین| ۴۰ درصد دام‌ها پلاک کوبی شدند

همدان - کاویانی دلشاد، مدیر جهاد کشاورزی فامنین از اجرای طرح هویت گذاری دام‌های سبک و سنگین در فامنین خبر داد و گفت: تاکنون ۴۰ درصد دام‌ها پلاک کوبی شده اند.

جعفر کاویانی دلشاد در گفتگو با خبرنگار بازار در پاسخ به وضعیت پیشروی طرح ها و برنامه های سند راهبردی توسعه استان همدان در شهرستان فامنین گفت: طبق این سند راهبردی اجرای ۵۰۰ پیوندک در بحث سرشاخه کاری گردو برای فامنین در نظر گرفته شده بود که تاکنون  ۷۱۵ پیوند با ۱۴۳ درصد پیشرفت فیزیکی انجام شده است.

وی با بیان اینکه طبق این سند باید افزایش دو هکتاری سطح زیر کشت های گلخانه ای در فامنین را تا پایان سال ۱۴۰۰ شاهد باشیم، گفت: تاکنون این دو هکتار اجرایی شده و دو هکتار دیگر نیز در مرحله عقد قرارداد است.

مدیر جهاد کشاورزی فامنین با بیان اینکه در زمینه اجرای سامانه های نوین آبیاری نیز ۳۰۰ هکتار تعهد در نظر گرفته شده بود که ۲۷۰ هکتار آن به نتیجه رسیده است، اظهار کرد: مابقی این تعهد را نیز تا پایان سال جاری به نتیجه خواهیم رساند.

کاویانی دلشاد به وضعیت مراکز ذخیره و انبارها اشاره کرد و افزود: در فامنین ایجاد مراکز ذخیره و انبارها برای سه هزار تن محصول در نظر گرفته شده که سال گذشته دو هزار تن آن محقق و در سال جاری نیز ۷۰۰ تن آن محقق شده است.

مدیر جهاد کشاورزی فامنین با بیان اینکه یک سردخانه دیگر نیز با ظرفیت ۱۰ هزار تنی در این شهرستان به نتیجه خواهد رسید، گفت: با راه اندازی واحدهای جدید و افزایش ظرفیت ها شاهد ۱۳۹ تن تولید گوشت قرمز در این شهرستان هستیم.

۶.۹ میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون به فامنین اختصاص یافته بود اما در این زمینه ۱۲ میلیارد تومان جذب شد

وی ادامه داد: در خصوص تسهیلات مکانیزاسیون نیز ۶.۹ میلیارد تومان سهمیه به فامنین اختصاص یافته بود اما در این زمینه ۱۲ میلیارد تومان با ۱۰۴ درصد تحقق جذب اعتبار داشتیم.

کاویانی دلشاد بر لزوم توجه به مکانیزه شدن ادوات کشاورزی و پیش روی به این سمت تاکید کرد و افزود: اعتبار ۱۱.۷ میلیارد تومانی کشاورز کارت به این شهرستان اختصاص یافت و تاکنون بالغ بر ۱۴.۵ میلیارد تومان پرونده به بانک کشاورزی معرفی شده و تاکنون بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان جذب اعتبار در راستای کشاورزکارت محقق شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین در ادامه گفتگو به اجرای طرح افزایش بهره وری و امنیت غذایی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: این طرح در سطح ۱۳ هکتار به مدت دو سال در حال انجام است و نتایج مقایسه این طرح، با طرح جهش تولیدی و طرح گندم بنیان در سطح اراضی کشاورزی به انجام خواهد رسید.

وی در بحث امهال وام های کشاورزی نیز مطرح کرد: از مهرماه سال ۹۶ حدود ۶۹۷ پرونده در زمینه امهال وام ها با مبلغی افزون بر ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان انجام شد.

وی با بیان اینکه ۶۵ واحد صنعتی دامداری در شهرستان فامنین وجود دارد، از وجود واحدهای تولید مرغ تخمگذار، پرورش شترمرغ، کشتارگاه دام صنعتی و غیره در این شهرستان سخن گفت و با بیان اینکه در پی آنیم واحدهای پرورش شترمرغ را در شهرستان فامنین افزایش دهیم، اظهار کرد: ۱۵۴ هزار دام سبک و حدود هشت هزار و ۵۰۰ راس دام سنگین در شهرستان فامنین وجود دارد که طرح هویت گذاری دام روی حدود ۴۰ درصد از این دام ها انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین با بیان اینکه در این شهرستان ۵۲ زنبور دار با تعداد چهار هزار و ۸۹۰ کندو و تولید سالانه ۵۳ تن عسل فعالیت دارند، گفت: تولید گوشت قرمز بالغ بر دو هزار ۶۵۱ تن، تولید شیر بالغ بر ۲۱ هزار تن و تولید یک هزار و ۶۰۰ تن تولید تخم مرغ را در این شهرستان شاهد هستیم.

وی به وضعیت واحدهای شیلات در این شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: در این زمینه نیز پرورش ماهیان گرمابی را در این شهرستان شاهد هستیم که به صورت دو منظوره پیش می رود.

۴۸ واحد پرورش ماهی قزل آلا به صورت صنعتی و نیمه صنعتی در فامنین فعال است

کاویانی به تسهیلات ارائه شده در زمینه تولید و پرورش ماهیان در این شهرستان اشاره کرد و گفت: ۴۸ واحد پرورش ماهی قزل آلا به صورت صنعتی و نیمه صنعتی در شهرستان فامنین فعالیت دارند و ۴۷۸ تن تولید گوشت ماهی توسط این واحدها تولید می شود.

کاویانی دلشاد ادامه داد: از استخرهای ذخیره آب برای حوزه کشاورزی و پرورش ماهیان در شهرستان فامنین استفاده می شود.

کد خبر: ۷۲٬۴۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha