۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶
سند مالکیت برای ۶۶ هزار واحد مسکونی روستایی در زنجان صادر شد
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان:

سند مالکیت برای ۶۶ هزار واحد مسکونی روستایی در زنجان صادر شد

زنجان- خواجه ای، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان گفت: از ۹۱ هزار واحد مسکونی روستایی در استان زنجان برای ۶۶ هزار و ۵۳۵ واحد سند مالکیت صادر شده است. 

رضا خواجه‌ای در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: اسناد مالکیت روستایی نقش موثری در وسعت بخشی به مالکیت‌های مسکونی، تجاری و ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری در روستاها دارد.

وی اظهار کرد: صدور سند مالکیت در روستاها مزایای دریافت تسهیلات، ضمانت بانکی، افزایش ارزش حقوقی و اقتصادی ملک را به همراه دارد. 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان به تحقق بیش از دو برابری نسبت به برنامه پیش بینی شده در زمینه صدور سند مالکیت روستایی در سال جاری اشاره کرد و گفت: از مجموع بیش از ۹۱ هزار واحد مسکونی روستایی در استان زنجان برای ۶۶ هزار و ۵۳۵ واحد سند مالکیت صادر شده است. 

خواجه ای تاکید کرد: میزان صدور سند برای واحدهای مسکونی روستایی به میزان ۷۱.۸ درصد در استان بوده که این میانگین در سطح کشور ۶۲.۶ درصد است و در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

وی با بیان اینکه توسعه روستا پایدارترین سیاست و راهبرد در توسعه هر کشور است، ابراز داشت: این سیاست ارتباط تنگاتنگ با نظام فکری و نگرشی دارد و برای نهادینه سازی این سیاست ابزارها و روش‌های مختلفی وجود دارد که سند دار کردن واحد مسکونی و صدور سند برای مالک در روستا به موازات سایر سیاستهای توسعه‌ای مناطق روستایی از جمله این روش هاست.

کد خبر: ۷۲٬۴۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha