۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
رویه صادرات از اصفهان به یک روز رسید/ واردات ۷۴۹ قلم کالا از ۵۰ کشور
مدیرکل گمرکات استان اصفهان:

رویه صادرات از اصفهان به یک روز رسید/ واردات ۷۴۹ قلم کالا از ۵۰ کشور

اصفهان – کوهستانی پزوه، مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: راه‌اندازی سامانه جامع گمرک رویه صادرات از اصفهان را از هفت به یک روز کاهش داده است.

رسول کوهستانی پزوه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه به سمت الکترونیکی شدن خدمات گمرک استان اصفهان هستیم، اظهار داشت: برای موفقیت در این طرح باید صنایع و واحدهای تولیدی نیز با گمرک همراهی لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه گمرک همواره نقش تسهیل گری در زمینه تجارت فرامرزی داشته است، تصریح کرد: استان اصفهان ظرفیت بالایی برای صادرات و واردات کالا دارد و از سوی دیگر باید توجه داشت که این استان دارای ۹ هزار واحد صنعتی و چهار راه ترانزیتی کشور است و در زمینه ارتباطی از همه راه‌های ارتباطی مانند حمل و نقل هوایی، ریلی و زمینی بهره مند است.

واردات از گمرک کاشان در دستور کار است
مدیرکل گمرکات استان اصفهان کارگوترمینال فرودگاه اصفهان را ظرفیت بالایی برای گمرکات استان اصفهان دانست و اضافه کرد: در گمرک کاشان نیز به زودی در بخش واردات ورود خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه با استقرار سامانه جامع گمرک و پنجره واحد تجارت فرامرزی زمان ترخیص کالا در رویه صادرات از هفت به یک روز کاهش یافته است، اضافه کرد: کاهش اسناد ضمیمه برای اظهارنامه‌های صادراتی از هفت سند به سه سند، حذف پروانه کاغذی و مراحل زائد اداری و کنترل فعالیت ها به صورت الکترونیکی از جمله نتایج حاصل از استقرار این سامانه است.

کوهستانی پزوه در خصوص بسته حمایتی برای صادرات و تولید توسط گمرک اصفهان که به تایید شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت رسیده است، گفت: این بسته‌ها از ابتدای سال اجرایی شده است که به دنبال آن ضمانت‌ های گمرکی و ترخیص درصدی کالا  ها را در دستور کار قرار داده‌ایم.

برنامه‌ریزی برای توسعه صادرات فرش و صنایع دستی در اصفهان
کوهستانی پزوه با اشاره به اینکه در حوزه فرش و صنایع دستی پیشنهاداتی را برای رونق صادرات ارائه کرده‌ایم که در صورت موافقت تهران موفقیت‌ های خوبی را خواهیم داشت، گفت: در این زمینه برای پتروشیمی پیشنهاداتی را داشتیم که در سطح کشور مورد استقبال قرار گرفت و پس از آن نیز پیشنهاداتی را در زمینه صنایع دستی ارائه خواهیم داد.

وی در ادامه با بیان اینکه در ۱۰ ماه سال جاری یک میلیارد و ۷۲۶ میلیون دلار بالغ بر پنج میلیون و ۱۵۸ هزار تن صادرات از استان اصفهان انجام شده است، اضافه کرد: در این بازه زمانی ۳۱۵ قلم کالا از استان اصفهان به ۹۴ کشور از جمله عراق، چین، افغانستان، تایلند، اندونزی، هند و... صادر شده است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: عمده محصولات صادر شده از استان اصفهان چدن، آهن و فولاد، فرآورده‌های نفتی، فرش و کفپوش ها، محصولات لبنی و... بوده است.

وی در خصوص واردات کالاها به استان اصفهان نیز ابراز داشت: ۷۴۹ قلم کالا از ۵۰ کشور به استان اصفهان وارد شده است که ۷۰ درصد آن شامل کالاهای واسطه ای و ۲۰ درصد آن شامل کالاهای سرمایه ای به منظور استفاده در خط تولید است.

کوهستانی پزوه با بیان اینکه ۳۳۸ میلیون دلار ارزش واردات ۱۰ ماه سال ۹۹ از کشورهای چین، آلمان، ترکیه، ایتالیا، هند و امارات است، ادامه داد: عمده محصولات وارداتی ماشین آلات مکانیکی، ماشین آلات برقی، آهن و فولاد، محصولات گوناگون شیمیایی و ... است.

کد خبر: ۷۲٬۳۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha