۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
تامین سوخت نیروگاه‌های اصفهان در گرو کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق
سخنگوی شرکت توزیع برق استان اصفهان مطرح کرد:

تامین سوخت نیروگاه‌های اصفهان در گرو کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق

اصفهان- رمضانی، سخنگوی شرکت توزیع برق استان اصفهان گفت: کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق موجب می شود که محدودیت تأمین سوخت نیروگاه‌های اصفهان به شکل کامل برطرف شود.

امیر رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با تاکید بر ضرورت مصرف بهینه برق و گاز در استان اصفهان اظهار داشت: سرمای شدید هوا در زمستان امسال مصرف گاز را افزایش داده است، از این رو در زمینه های تامین سوخت مصرفی نیروگاه‌ها و تولید برق با محدودیت‌هایی مواجه شده‌ایم.

وی با بیان اینکه انرژی مصرفی برق در استان اصفهان در دو ماه گذشته بالغ بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار مگاوات بوده که در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۸ حدود ۵ درصد رشد داشته است، گفت: در حال حاضر مصرف برق کشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته  ۴.۵ درصد افزایش یافته که بخش عمده آن در بخش صنایع و بخشی نیز در حوزه خانگی و تجاری بوده است.

سخنگوی شرکت توزیع برق استان اصفهان ابراز داشت: در بخش اداری و صنایع نیز اقدامات موثری انجام شده است.

تولید برق در نیروگاه‌های برق آبی اصفهان افزایش یافته است

وی با اشاره به این موضوع که درحال حاضر میزان تولید برق از نیروگاه‌های برق آبی افزایش یافته است، گفت: میزان مصرف آب در این نیروگاه‌ها برای حفظ پایداری در شبکه برق تا ۷۴ درصد رشد داشته   بر این اساس مردم باید در کنار مدیریت مصرف گازو برق ، باید از مصرف بهینه آب نیز غافل نشوند.

رمضانی با اشاره به کمبود گاز و برق طی چند روز اخیر در استان اصفهان گفت: تنها با کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق می‌توان مصرف گاز نیروگاه‌ها را معادل ۷۰ میلیون متر مکعب کاهش داد که این صرفه‌جویی به طور کامل، محدودیت تأمین سوخت نیروگاه‌ها را برطرف می کند.

وی ادامه داد: با راهکارهای ساده‌ای مانند خاموش کردن یک لامپ اضافه و کاهش یک درجه‌ای دمای محیط ( کم کردن شعله بخاری و یا کاهش دمای ترموستات) می‌توان میزان مصرف را تا ۱۰ درصد کاهش داد.

کد خبر: ۷۲٬۳۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha