۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
 ۱.۴ میلیون مازندرانی در لیست تزریق واکسن کرونا
مدیر امور مبارزه با بیماری های علوم پزشکی مازندران اعلام کرد

۱.۴ میلیون مازندرانی در لیست تزریق واکسن کرونا

ساری- پارسایی، مدیر امور مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت مازندران طی چهار فاز برابر بیماری کرونا واکسینه خواهند شد.

محمدصادق پارسایی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به خرید واکسن و عضویت در کواکس درباره روال تزریق واکسن اظهار داشت: کواکس کنسرسیوم زیر نظر سازمان جهانی بهداشت است و در آن اتحادیه تولیدکنندگان و زیرگروه های حوزه سلامت عضویت دارند.

وی با اظهار اینکه کشورها با عضویت در این کنسرسیوم واکسن را از آن تهیه می کنند، گفت: تامین واکسن به بهترین شکل و دسترسی عادلانه برابر، تهیه متنوع ترین واکسن از سبد تولید را از جمله اهداف بیان کرد.

وی با عنوان اینکه مردم باید به وزارت بهداشت اعتماد برای درمان و شکست کرونا اعتماد کنند، درباره تزریق واکسن گفت: اولین گروهی که واکسن را دریافت می کنند، کادر بهداشت و درمان خواهد بود و از اول اسفند تزریق واکسن این کادر شروع می شود.

پارسایی یادآور شد: ۲۳ هزار نفر از کادر بهداشت و درمان در استان و ۲۰ هزار نفر از گروه هایی که در مراکز نگهداری سالمندان و مراکزی که بیشترین خطر ابتلا به کرونا در آن وجود دارد در مرحله اول واکسینه می شوند.

مدیر امور مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی مازندران یادآور شد: تزریق واکسن در چهار فاز انجام می شود و در استان مازندران یک میلیون و ۴۰۰ هزار تا دو میلیون نفر را واکسینه خواهیم کرد.

کد خبر: ۷۲٬۳۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha