۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
خسارت ۱۰ هزار میلیارد ریالی کشاورزان خراسان شمالی جبران نشد
رئیس اداره مدیریت بحران جهاد کشاورزی خراسان شمالی:

خسارت ۱۰ هزار میلیارد ریالی کشاورزان خراسان شمالی جبران نشد

بجنورد- رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: خسارت ۱۰هزار و ۱۰۶میلیارد ریالی کشاورزان استان ناشی از حوادث طبیعی در سال۹۹ جبران نشد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی خراسان شمالی؛ مهندس عبدالحسین نامور بابیان اینکه کشاورزان استان برای جبران خسارت حوادث طبیعی منتظر انجام تعهدات دولت هستند افزود: مجموع خسارت‌های بخش کشاورزی در سال۹۹ که ناشی از سرمازدگی، سیل، تگرگ و توفان بود، جبران نشد و فقط کشاورزانی که محصولاتشان زیرپوشش بیمه است، می‌توانند خسارت دریافت کنند.

وی بابیان این‌که ۸۳ درصد خسارت‌ها مربوط به سرمازدگی است، اظهار داشت: مجموع این خسارت‌ها در زیر بخش‌های زراعت، باغبانی، تأسیسات امور زیربنایی، دام و طیور و آبزیان بود که بخش باغبانی بیشترین خسارت را دیده است.

رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد : برای حمایت از کشاورزان در زمان بروز حوادث و خسارت‌های ناشی از آن، همواره بر پوشش بیمه‌ای تأکید شده است و امسال هم غرامت‌های بیمه‌ای فقط به بهره‌بردارانی که محصولاتشان را بیمه کرده بودند، تعلق می‌گیرد.

نامور اظهار داشت: سال گذشته با توجه به شرایط حمایتی پیش‌آمده، مجوزهایی داده شد که جبران خسارت شود، اما پس‌ازآن به‌غیراز محصولات دارای بیمه، خسارتی جبران نشد.

وی گفت: بر اساس بند «خ» ماده ۳۳ برنامه ششم قانون توسعه، وام بهره‌برداران در این بخش تا سه سال امهال و سود و جرائمشان بخشیده شد.
 

کد خبر: ۷۲٬۳۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha