۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
اسکان دائم در روستای کرکسر هوراند با شروع فصل کاری آغاز می‌شود
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی:

اسکان دائم در روستای کرکسر هوراند با شروع فصل کاری آغاز می‌شود

تبریز- مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: عملیات اجرایی برای اسکان دایم ۱۵ خانوار روستای «کرکسر» شهرستان هوراند در راستای مصون‌سازی آنان از خطر رانش با شروع فصل کاری آغاز می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن آذربایجان شرقی، حافظ باباپور با بیان اینکه هم اکنون این خانوارها در محل جدید روستا و در اتاقک‌های ۱۲ متری موقت اسکان یافته اند، افزود: ساختمان های این روستا در محل سابق خود بر روی لایه لغزشی و با استفاده از مصالح کم دوام گل و خشت ساخته شده بود و ساکنان آن در معرض خطر رانش قرار داشتند.

وی با اشاره به اینکه موضوع جابجایی ساکنان این روستا به علت خطر رانش زمین در این منطقه از ۱۵ سال گذشته مطرح بود و به علت عدم استقبال روستائیان این کار تا سال گذشته به تاخیر افتاده بود، یادآوری کرد: به دنبال تخریب ۲ واحد مسکونی در بارندگی های سال گذشته، ساکنان روستا برای جابجایی اظهار تمایل کرده و عملیات برای جابجایی آن ها آغاز شد.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زمین جدید روستا خریداری، آماده‌سازی و محوطه سازی شده و به محض مهیا شدن شرایط جوی عملیات ساخت واحدهای مسکونی برای اسکان دایم آن ها آغاز می شود.

باباپور ادامه داد: برای خانوارهای این روستا از محل تسهیلات بانکی زلزله شهرستان های میانه و سراب ۵۰ میلیون تومان با سود چهار درصد و ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض با همکاری سیستم بانکی اعطا می‌شود.

روستای کوهستانی کرکسر با حدود ۲۰ خانوار دایم و فصلی و ۶۰ نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری شهرستان هوراند واقع است. 

شهرستان هوراند با حدود ۲۲ هزار نفر جمعیت در فاصله  ۱۷۰ کیلومتری منتهی علیه شمال شرقی مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

کد خبر: ۷۲٬۳۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha