۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
انتظارها از صنعت «فین تک» در سال ۲۰۲۱؟ | رشد اپلیکیشنهای «الان بخرید؛ بعد بپردازید»
پیش بینی می شود

انتظارها از صنعت «فین تک» در سال ۲۰۲۱؟ | رشد اپلیکیشنهای «الان بخرید؛ بعد بپردازید»

با توجه به همه گیری ویروس کرونا که سال گذشته روی داد و فناوری حوزه های مختلف مالی افزایش یافت؛ همچنان انتظار می رود که صنعت «فین تک» در سال ۲۰۲۱ رو به رشد باشد.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: سایت «گلوبال بنکینگ اند فاینانس» نوشت: سال گذشته سالی شبیه هیچ سال دیگری نبود، زیرا همه گیری جهانی کووید ۱۹ باعث شد تا نحوه زندگی و کار خود را تغییر دهیم. همه گیری باعث ایجاد چالش های بزرگی برای مردم در سراسر جهان شد.

اما آزمایش های ارائه شده توسط تأثیر کووید ۱۹ همچنین رشد غیر قابل پیش بینی خدمات مالی دیجیتال بیشتری مانند پرداخت های تلفن همراه را به همراه داشته است. به دلیل کووید ۱۹ این تغییرات به سرعت ایجاد شد و میزان جذب مصرف کنندگان به مراتب از پیش بینی های قبلی صنعت برای پذیرش این فناوری های جدید فراتر رفت. بنابراین انتظار ما از صنعت فین تک در سال ۲۰۲۱ چیست؟

PSD۲ به مشتریان حق انتخاب بیشتری خواهد داد
دستورالعمل خدمات پرداخت ۲ (PSD۲) ) چارچوبی برای خدمات پرداخت است که با هدف ایجاد یک بازار کارآمد، یکپارچه و رقابتی و فراهم آوردن پایه و اساس قانونی برای حوزهٔ پرداخت‌های یکپارچهٔ یورو (SEPA) تدوین شده است و PSD۲ دومین نسخهٔ PSD است)  از سال جاری لازم الاجرا می شود. این پایان ۱۰ ها سال قفل بانکی است که صنعت را تحت سلطه خود درآورده بود. اما این تغییر اجباری دسترسی بهتر مشتریان به خدمات فین تک را که برای نیازهای فردی راحت تر و موثرتر هستند، فراهم می کند.

با ورود بیشتر ارائه دهندگان به بازار برای ارائه خدمات مالی، انتظار می رود بحث و گفتگوهای بیشتری پیرامون مقررات در سال جاری انجام شود. به عنوان مثال، در مورد قانونی بحث شده است که بانکها می توانند انگیزه هایی برای رشد ثروت مشتریان خود داشته باشند، در حالی که بانکها را نیز در صورت فروش کالاهایی که به نفع مشتری نیست، تحریم می کنند.

اگر این آیین نامه جدید در سال جاری اجرایی شود، بانک ها باید بیشتر به جای تولید کالاهایی که بیشترین حاشیه سود را برای بانک ها دارند، بر ارائه مناسب ترین و سودمندترین محصولات تمرکز کنند. همچنین قرار است رشد چشمگیری را برای شرکتهای فین تک اروپایی شاهد باشد زیرا به دلیل نوآوری بیشتر در سال گذشته اتفاق افتاد انتظار می رود این بخش توسعه بیشتری یابد.

تعداد زیادی از شرکتهای بزرگ و موفق فین تک در مناطقی در سراسر اروپا و در انگلیس، فرانسه و آلمان در حال ظهور هستند. درحالی که راه حل های اختصاصی که در زمینه های خاصی تمرکز دارند، مانند تجارت، در سال جاری ادامه خواهد یافت. اما، در درازمدت شاهد یکپارچگی در بازار خواهیم بود و شرکتهای فین تک اروپایی که قادر به رقابت در این محیط هستند، شرکتهایی هستند که واقعاً در زندگی روزمره ما مطرح خواهند بود.

در عین حال که این اپلیکیشن ها در حال تبدیل شدن به اولین نقطه تماس برای همه حوزه های مرتبط با پول هستند و انتظار می رود که امسال سراسر اروپا شاهد نوآوری و رشد بیشتری در این زمینه باشد.

افزایش اپلیکیشن های کیف پول دیجیتال
اپلیکیشن های کیف پول دیجیتال در حال تبدیل شدن به کانون اصلی زندگی ما در بخش پول، خرید و بانکداری است، زیرا پرداخت ها و حساب ها به سمت تلفن های هوشمند  می روند و آینده بانکداری به سمت راه حل های کاملاً متحرک که در ترکیب با سایر خدمات مالی که در به صورت ادغام شده به راحتی در دسترس هستند، حرکت خواهد کرد.

امسال پیش بینی می‌شود که استفاده از برنامه های کیف پول دیجیتال در اروپا رشد چشمگیری داشته باشد زیرا مصرف کنندگان به دنبال تسهیل خدمات دیجیتالی خود و استفاده از برنامه های ساده و مطمئن هستند. این مساله شامل ۳ یا ۴ بازیکن اصلی مانند Apple، Google، Alipay و Stocard است.

 در عین حال شامل خدمات خرید، پرداخت و خدمات مالی است که در یک برنامه کیف پول ادغام و مشتریانی که از آن  حمایت می کنند، زیرا یک برنامه با یک رابط کاربری آسان به آنها امکان می دهد همه کارهایی را که باید انجام دهند را یک جا انجام دهند.

سال گذشته رشد خریدهایی که مشتریان می توانستند الان بخرید؛ بعداً پرداخت کنید (BNPL) با رشد همراه بوده زیرا مصرف کنندگان به خرید آنلاین روی آوردند. به عنوان مثال، تحقیقات اخیر در سال گذشته افزایش ۱۶۸ درصدی در استفاده از اپلیکیشنها این حوزه خرید نشان داد. بسیاری از مصرف کنندگان این روش خرید را کم خطر تر می دانند و از راحتی آن در هنگام قرنطینه استفاده می کنند.  اما با وجود رشد  در این حوزه و صرف نظر از محبوبیت اخیر آن، سهم کل کیف پول BNPL بسیار پایین  بوده است.

درنهایت ۲۰۲۱ به ما نشان خواهد داد که تغییر به این روش جدید پرداخت، یک تغییر کوتاه مدت یا یک روند بلند مدت است. سرمایه گذاری انجام شده توسط خرده فروشان و ارائه دهندگان پرداخت باعث می شود گزینه های BNPL هم از طریق فروشگاه و هم از طریق اینترنت در دسترس مصرف کنندگان باشد.

همچنین بحث های زیادی در مورد تنظیم مقررات این سرویس ها وجود داشته است و این مساله ممکن است مانع از نرخ رشد خدمات BNPL شود که در حال حاضر تجربه می کنند. در مجموع صنعت فین تک برای سال ۲۰۲۱ به صورت صنعتی قدرتمند دور ازانتظار نیست زیرا تغییر دائمی در رفتار مصرف کننده باعث ادامه خدمات دیجیتال و مراکز نوآوری جدید و بهبود یافته خواهد شد.

کد خبر: ۷۲٬۳۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha