۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
تجهیزات وارداتی نیروگاه‌های برق را بومی‌سازی می‌کنیم
فرمانده‌ کل سپاه پاسداران:

تجهیزات وارداتی نیروگاه‌های برق را بومی‌سازی می‌کنیم

سلامی، فرمانده‌ کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تجهیزات وارداتی نیروگاه‌های برق را بومی‌سازی می‌کنیم.

به گزارش بازار، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی روز گذشته (پنجشنبه) در مراسم افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان گفت: متخصصین قرارگاه خاتم‌الانبیا سپاه به همراه مشارکت بخش‌های مختلف صنعت کشور از جمله مپنا موفق شدند سه فاز ۱۶۰ مگاواتی را به ظرفیت خروجی برق نیروگاه سبلان اضافه کنند.

سرلشکر سلامی اظهار داشت: متخصصین ما در قرارگاه خاتم‌الانبیا سپاه به همراه مشارکت بخش‌های مختلف صنعت کشور از جمله مپنا موفق شدند از ۶ واحد نیروگاه گازی موجود به ۳ واحد نیروگاه بخار دست پیدا کنند و گازهای خروجی از واحداهای قدیمی را در بویلرهای واحدهای جدید جای بدهند و سه فاز ۱۶۰ مگاواتی را به ظرفیت خروجی این نیروگاه اضافه کنند و با این اقدامات این نیروگاه به نیروگاه چرخه ترکیبی گاز و بخار تبدیل شد.

وی با بیان اینکه تمامی مراحل طراحی ساخت و نصب تجهیزات این واحد نیروگاهی توسط مهندسان و تکنسین‌ها و کارکتان ایرانی انجام شده است، افزود: ۷۰ درصد تجهیزات به کار گرفته شده ایرانی هستند که در تلاش هستیم ۳۰ درصد تجهیزات وارداتی را نیز بومی‌سازی کنیم.

سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه اظهار داشت: دشمن تحمل دیدن پیشرفت‌های کشورمان را ندارد و سربلندی کشور ما را نمی‌پسندد.

سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) نیز گفت: تاکنون ۴۳۳ میلیون یورو تقریبا حدود ۱۲ میلیارد تومان تاکنون در این نیروگاه سرمایه گذاری شده و ۷۰۰ نفر مشغول به کار شده اند.

کد خبر: ۷۲٬۱۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha