۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
 تولید شمش فولاد در کشور به ظرفیت ۵۵ میلیون تن می رسد
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

تولید شمش فولاد در کشور به ظرفیت ۵۵ میلیون تن می رسد

زنجان- معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برنامه‌ریزی شده تا سال ۱۴۰۴ تولید شمش فولاد در کشور به ظرفیت ۵۵ میلیون تن برسد.

به گزارش خبرنگار بازار، سعید زرندی پنجشنبه شب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اولویت سرمایه‌گذار، فراهم بودن بستر امنیت و آرامش برای سرمایه‌گذاری است تا با خیال راحت اقدام به سرمایه‌گذاری کند، گفت: زمانی که این شرایط در کشور فراهم می‌شود شاهد حضور زیاد سرمایه گذاران هستیم. 

وی اظهار کرد: اگر خواهان این هستیم که سرمایه‌گذاری در کشور به عنوان یک محور باشد باید بازارهای موازی تولید را تضعیف کنیم.

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در شرایطی که برخی از بازارها از جمله سکه، ارز، ساخت و ساز سودی ده‌ها برابر تولید داشته باشد نمی توان آن وقت انتظار داشته باشیم که سرمایه‌گذاران سرمایه خود را وارد عرصه تولید کنند.

زرندی با بیان اینکه بیشترین سرمایه‌گذاری در کشور در پایین‌دست پتروشیمی بوده است، گفت: کشور در حوزه‌های معدنی طی چند سال اخیر رشد قابل توجهی داشته است.

وی تاکید کرد: در حوزه تکمیل طرح‌ها نیز اقدام به اتصال سرمایه‌گذاران به طرح‌های نیمه‌تمام و راکد کردیم. 

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت ابراز داشت: جهت‌گیری که در وزارت صنعت، معدن و تجارت پیش رو داریم، توسعه پنج تا ۱۰ برابری سرمایه‌گذاری با استفاده از ظرفیت بازار سرمایه است که بیشتر این سرمایه‌گذاری‌ها شامل سرمایه‌گذاری داخلی خواهد بود و سرمایه به اندازه کافی در اختیار سرمایه‌گذاران وجود دارد و باید سرمایه‌گذار ایرانی باید بزرگ‌تر شده و بتوانیم در اشل جهانی، سرمایه‌گذار بزرگ داشته باشیم.

راه اندازی ۲۰۰ طرح ملی در کشور
زرندی افزود: در حال حاضر ۱۳ هزار و ۶۰۰ طرح بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی را به عنوان طرح‌های با احتمال بالای تحقق در کشور داریم.

وی تصریح کرد: حدود سه هزار و ۸۰۰ طرح با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد در کشور وجود دارد و خوشبختانه در بسیاری از حوزه‌ها شاهد افتتاح طرح‌ها هستیم و ۶۷ طرح بزرگ را طی دهه‌فجر امسال به بهره‌برداری خواهیم رساند. امروز نیز پنج طرح بزرگ صنعتی در استان زنجان با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس‌جمهور افتتاح شد و ظرفیت شمش فولاد کشور با افتتاح این واحد در استان به ۴۰ میلیون تن رسید و برنامه‌ریزی شده تا سال ۱۴۰۴ تولید شمش فولاد در کشور به ظرفیت ۵۵ میلیون تن برسد.

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طی سال گذشته و امسال بر روی راه‌اندازی واحدهای تعطیل متمرکز شدیم و امسال یک هزار و ۳۲۲ واحد تعطیل را راه‌اندازی کردیم.

زرندی گفت: همچنین راه‌اندازی ۲۰۰ طرح ملی جزو برنامه‌های امسال بود که عمده این طرح‌ها تا به امروز به بهره‌برداری رسیده است. 

وی افزود: تا پایان امسال نیز این آمادگی را داریم که به ارزش ۴۰ هزار میلیارد تومان بهره‌برداری از طرح‌ها داشته باشیم.

کد خبر: ۷۲٬۱۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha