۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶
سیاست وزارت صمت رقابتی کردن تولید خودروی با کیفیت در کشور است
وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد

سیاست وزارت صمت رقابتی کردن تولید خودروی با کیفیت در کشور است

رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بعد از اتفاق تاریخی در افتتاح مرحله اول انتقال آب خلیج فارس به جنوب شرقی کشور، بنا به دستور رئیس جمهور مقرر شد خط دوم و سوم نیز از همان مسیر و از همان مبدأ آغاز و وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان مجری این طرح بزرگ و ماندگار، مسئولیت کار را برعهده گیرد و آن را عملیاتی نماید.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، علیرضا رزم حسینی در گفتگو با خبرنگاران افزود: امیدواریم تا پیش از آغاز سال جدید خط دوم این طرح که از استان هرمزگان آغاز می شود و در مسیر استان‌های کرمان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی آب مورد نیاز واحدهای صنعتی و معدنی مناطق را تامین می کند کمک زیادی به توسعه این مناطق در بخش های صنعتی و معدنی و کشاورزی نماید.

وی ادامه داد: طرح انتقال آب در این حجم و طول مسیر برای اولین بار در این منطقه اجرا می‌شود که به همت خود صنعتگران و معدن داران و با تامین مالی از سوی آنها عملیاتی می‌شود.

رزم حسینی تصریح کرد: خط اول هم اکنون تا اردکان یزد رسیده و امیدواریم تا فروردین ماه انتقال آب برای صنایع فولادی اردکان اجرایی شود، خط سوم نیز از استان هرمزگان و از مسیر کرمان و یزد به استان اصفهان خواهد رسید و می‌تواند منابع آبی مورد نیاز صنایع بزرگ فولادی و معادن این استان را تامین نماید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به مشترک بودن امکانات زیرساختی در مبدأ، برای هر سه خط انتقال آب از خلیج فارس می توان گفت خطوط دوم و سوم طرح برای انتقال آب به مشهد الرضا تا حدود ۳۵ درصد پیشرفت دارند و از ابتدای سال آینده کار ادامه خواهد یافت.

رزم حسینی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: صنعت خودرو در ایران دچار انحصار، عدم رقابت و هزینه های سربار است و هم اکنون سیاست جامع وزارت صنعت، معدن و تجارت در جهت رقابتی کردن تولیدات این صنعت می باشد.

وی ادامه داد: ساخت داخل در صنعت خودرو در اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت است و قطعه سازان هم اکنون در یک شرایط مناسب کاری در دو تا سه شیفته فعال هستند و رشد تولیدات ملموس است.

وزیر صمت تصریح کرد: قیمت خودرو ضمن کاهش در حال رسیدن به یک تعادل می‌باشد و دلالان در حال حذف شدن هستند.

رزم حسینی تصریح کرد: با افزایش عرضه، قیمت در حال کاهش است و در آینده نزدیک خودروهای با کیفیت تارا و شاهین نیز وارد بازار خواهند شد و می توانند در جلب رضایت مشتریان موثر باشند.

کد خبر: ۷۲٬۱۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha