۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴
تولیدات شیلاتی ایران ۴۰ برابر شده است
رئیس سازمان شیلات ایران:

تولیدات شیلاتی ایران ۴۰ برابر شده است

رشت- رئیس سازمان شیلات ایران گفت: تولیدات شیلاتی طی ۴۲ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ۴۰ برابر شده و به بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن رسیده است.

به گزارش بازار به نقل از جهاد کشاورزی گیلان، نبی الله خون میرزایی بیان کرد: کل تولیدات شیلاتی ما در سال ۱۳۵۷، ۳۲هزار تن بوده است که در سال گذشته این تولیدات یک میلیون و ۲۸۲هزار تن شده است یعنی ۴۰ برابر افزایش و صید ۲۹ هزار تن داشتیم که اکنون ۲۶ برابر شده و به ۷۵۵هزار تن رسیده است.

وی تصریح کرد: آبزی پروری سه هزار تن در سال بوده که ۱۷۵ برابر یعنی ۵۲۶ هزار تن شده است و اکنون در دنیا در رتبه ۱۹ آبزی پروری، رتبه ۲۶ صید و رتبه ۲۳ در کل تولیدات هستیم.

خون میرزایی با بیان اینکه اگر بدبینانه نگاه کنیم ۲۵ هزار هکتار سطح زیر کشت برای میگو داریم که واقع بینانه آن ۲۷ تا ۳۰ هزار هکتار است گفت: در این ۲۷ الی ۳۰ هزار هکتار اگر میانگین عملکرد را همان چهار تن در نظر بگیریم که در سال های گذشته میانگین عملکرد از چهار تن بیشتر بوده است.

وی ادامه داد: اگر کف چهار تن را برای این ۲۷ هزار هکتار در نظر بگیریم ظرفیت تولید میگو برای سال آینده بیش از افق ۱۴۰۰ خواهد بود.

خون میرزایی اظهار کرد: امسال هم نسبت به سال گذشته میزان تولید میگوی ما به نسبت پایین شده است اما بازم بیشتر از سال گذشته بوده است.

وی در ادامه یکی از عقب ماندگی های شیلات را در پرورش ماهی در قفس عنوان کرد و افزود: چون برنامه آن را بر اساس تکنولوژی کشور نروژ تنظیم کردیم و در این مدت به خاطر مشکلاتی که داشتیم نتوانستیم از آن کشور تجهیزات وارد کنیم و کارمان عقب ماند.

کد خبر: ۷۲٬۱۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha