۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
دومین برج خشک نیروگاه برق شهید مفتح سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد
مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی کشور:

دومین برج خشک نیروگاه برق شهید مفتح سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد

همدان - مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی کشور با اشاره به اینکه دومین برج خشک نیروگاه شهید مفتح سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: با تکمیل این پروژه شاهد صرفه‌جویی ۸۵ درصدی در مصرف آب در واحد ۲۵۰ مگاواتی شماره دو نیروگاه خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار بازار، محسن طرزطلب پیش از ظهر پنج شنبه در بازدید از کارگاه طرح پروژه برج خنک‌کن واحد شماره دو نیروگاه شهید مفتح افزود: در راستای اجرای سیاست‌های صنعت برق حرارتی به منظور صرفه‌جویی در مصرف آب، پروژه اصلاح سیستم خنک‌کن اصلی نیروگاه برای یک واحد از سیستم‌تر به برج خشک در دستور کار برق حرارتی قرار گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه این برج خشک توسط متخصصان داخلی طراحی و ساخته شده است، ادامه داد: مصرف آب هر واحد این نیروگاه با سیستم‌ تر سالانه حدود سه میلیون متر مکعب بوده که پس از اصلاح سیستم خنک‌کن این رقم حدود ۸۵ درصد کاهش می‌یابد و بدین ترتیب سالانه دو میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب در مصرف آب هر واحد صرفه‌جویی خواهد شد.

طرزطلب با اشاره به پایان نصب سازه فلزی این برج گفت: این برج هلر با سازه فلزی به وزن دو هزار و ۱۰۰ تن و پوشش آلمینیومی با قطر پایه ۱۰۵ متر، قطر دهانه خروجی ۷۰ متر، ارتفاع ۱۳۲ متر به عنوان یک شاهکار مهندسی صنعت برق حرارتی در حال ساخت است.

پساب تصفیه شده فاضلاب همدان برای عملیات خنک‌سازی در این نیروگاه استفاده می‌شود

مدیرعامل شرکت حرارتی با اشاره به اینکه از پساب تصفیه شده فاضلاب همدان برای عملیات خنک‌سازی در این نیروگاه استفاده می‌شود، ادامه داد: پس از انتقال پساب تصفیه شده فاضلاب همدان به این نیروگاه، از مجموع ۲۷ حلقه چاه آب موجود، ۲۵ حلقه آن مسدود و دو حلقه چاه نیز با هدف استفاده کارکنان نیروگاه نگهداری می‌شود.

استاندار همدان نیز در بازدید از نیروگاه شهید مفتح با بیان اینکه مدیریت ارشد استان و فرمانداران با همه وجود و با قدرت پشتیبان شما هستند؛ اظهار کرد: فداکاری شما در نیروگاه جایی نمایان می شود که لحظه ای مردم ما بدون انرژی برق بمانند.

سید سعید شاهرخی افزود: با تأمین آب نیروگاه حرارتی شهید مفتح از طریق پساب شهر همدان، نیاز این نیروگاه به آب های زیر زمینی برطرف شده و امروز شاهد آن هستیم که از ۲۷ حلقه چاه نیروگاه، تعداد ۲۵ حلقه مسدود شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه نیروگاه شهید مفتح‌ به عنوان یک افتخار در غرب کشور برای صنعت برق مطرح است؛ افزود: مردم استان همدان قدردان و ممنون دست‌اندرکاران احداث این نیروگاه هستند.

شاهرخی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات مهم و قابل توجه در حوزه آب، تأمین آب مصرفی نیروگاه حرارتی شهید مفتح از پسماند فاضلاب شهری است، اظهار کرد: برای طرح های توسعه، بهره برداری و تولید در کنار شما هستیم.

وی گفت: یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته در ذیل طرح جمع‌آوری پسماند فاضلاب شهری، تامین آب پتروشیمی ابن‌سینا به میزان چهارونیم میلیون مترمکعب و همچنین تامین آب پتروشیمی هگمتانه است.

بحرانِ فروچاله‌های شهرستان کبودرآهنگ حل و فصل شد
استاندار همدان با یادآوری اینکه در استان همدان در حوزه برق بیش از هزار میلیارد تومان پروژه در حال اجرا داریم، گفت: با تامین آب نیروگاه حرارتی شهید مفتح، موفق شدیم بحرانِ فروچاله‌های شهرستان کبودرآهنگ را حل و فصل کنیم.

شاهرخی یادآور شد: ساختن سدهایی چون شنجور، نعمت‌آباد، کلان ملایر و اخیرا نیز ساخت سد گرین و خرم‌رود باعث شده تا همدان در حوزه سدسازی در کشور از استان‌های پیشتاز باشد.

کد خبر: ۷۲٬۱۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha