۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۱
نیروگاه شهید مفتح ایجاد برج‌های خشک را اولویت قرار دهد
دادستان همدان:

نیروگاه شهید مفتح ایجاد برج‌های خشک را اولویت قرار دهد

همدان - دادستان همدان با بیان اینکه بااشاره به نقش نیروگاه شهید مفتح در ایجاد فرونشست و فروچاله‌های دشت کبودراهنگ گفت: باید هرچه سریعتر برج‌های خشک نیروگاه ایجاد شود.

به گزارش بازار؛ حسن خانجانی در کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه با محوریت فرونشست و فروچاله‌های دشت کبودراهنگ اظهار کرد: بسیاری از کارشناسان، متولیان امر نیروگاه شهید مفتح را مسئول کاهش آب‌های زیرزمینی و ایجاد فرونشست و فروچاله‌های موجود در دشت کبودراهنگ می‌دانند.

وی گفت: باید هرچه سریعتر برج‌های خشک ایجاد شوند تا نیروگاه لااقل هشت ماه سال از برج های خشک استفاده کند.

دادستان همدان در ادامه عنوان کرد: بهانه‌تراشی شرکت آب و فاضلاب در حوزه عدم نظارت و جلوگیری از ورود فاضلاب خانگی و شهری به رودخانه‌ها و آب‌های زیرزمینی قابل قبول نیست، چراکه موضوع آلوده شدن آب رودخانه‌ها و یا آب‌های زیرزمینی به طور مستقیم تهدیدکننده سلامت مردم است.

وی گفت: در شرایط تنش آبی همدان، آب منطقه‌ای باید چاه‌های غیرمجاز را پر کند نه پلمب، این در حالی است که تاکنون اقدام مؤثر و اثربخشی برای پر کردن چاه‌های غیرمجاز انجام نداده و کمبود بودجه را بهانه می‌کنند.

خانجانی تصریح کرد: درباره چاه‌های آب مجاز نیز نظارتی که باید انجام نمی‌گیرد و در مواردی شاهد برداشت بی‌رویه از چاه‌های مجاز هستیم که این امر نیز نیاز به نظارت بیشتر دستگاه‌های متولی دارد.

کد خبر: ۲۵۳٬۰۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha