۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
آخرین آمار انتشار اسکناس و مسکوک
بانک مرکزی منتشر کرد

آخرین آمار انتشار اسکناس و مسکوک

میزان اسکناس و مسکوک تا پایان آذر امسال، معادل ۷۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده که در مقایسه با سال قبل معادل ۱۱.۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش بازار، براساس تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی، تا پایان آذر امسال، معادل ۷۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اسکناس و مسکوک منتشر شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته با ۱۱.۳ درصد افزایش مواجه شده و در مقایسه با اسفند پارسال نیز ۱.۲ درصد رشد کرده است.

از این میزان اسکناس و مسکوک خلق شده، ۶۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان آن در دست اشخاص قرار دارد که اسکناس و مسکوک در دست اشخاص در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل و اسفند پارسال به ترتیب ۲۱.۷ و ۵ درصد افزایش یافته است.
همچنین، معادل ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از ۷۲۶ میلیارد تومان اسکناس و مسکوک منتشر شده نزد بانک‌ها است که این میزان نسبت به آذر و اسفند پارسال به ترتیب با ۲۶.۴ و ۱۶.۷ درصد کاهش مواجه شده است.

علاوه بر این، حدود ۸۰۰ میلیارد تومان از اسکناس و مسکوک منتشر شده نزد بانک مرکزی است که در مقایسه با آذر و اسفند سال گذشته ۶۱.۲ و ۴۵.۳ درصد کاهش یافته است.

آمارهای بانک مرکزی در پایان آذرماه امسال بیانگر این است که حجم نقدینگی با ۲۶.۶ درصد افزایش به ۳ هزار و ۱۳۰ هزار میلیارد تومان رسیده و از این رقم سهم شبه پول حدود ۲ هزار و ۵۱۳ هزار میلیارد تومان و سهم پول بیشتر از ۶۱۷ هزار میلیارد تومان است.

همچنین، حجم پایه پولی ۴۰۷ هزار و ۵۴۰ میلیارد تومان شده که نسبت به آذر ماه سال گذشته ۲۹.۷ درصد و در مقایسه با ابتدای امسال ۱۵.۵ درصد رشد داشته است.

کد خبر: ۷۲٬۱۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha