۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
۲۷۰ طرح صنعتی در حال اجراست/ پیشرفت ۹۵ درصدی ایستگاه راه آهن اردبیل
فرماندار اردبیل:

۲۷۰ طرح صنعتی در حال اجراست/ پیشرفت ۹۵ درصدی ایستگاه راه آهن اردبیل

اردبیل - امامی یگانه، فرماندار اردبیل گفت: ۲۷۰ طرح صنعتی و تولیدی در شهرستان اردبیل در حال اجرا است.

مسعود امامی یگانه در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد:‌ در ایام‌الله دهه فجر ۴۷ طرح صنعتی، معدنی، کشاورزی و همچنین واحدهای خدماتی در شهرستان اردبیل با سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی یک‌هزار و ۳۰۰ نفر آماده بهره‌برداری شده است.

وی تصریح کرد: از جمله این واحدهای تولیدی و صنعتی می‌توان به کارخانه تولید اکسید سرب، باتری و همچنین گیاهان دارویی و شیرآلات بهداشتی اشاره کرد که در شهرک‌های صنعتی این شهرستان آماده بهره‌برداری شده است.

فرماندار اردبیل گفت: هم اکنون ۲۷۰ طرح صنعتی و تولیدی در این شهرستان با سرمایه‌گذاری ۷ ‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۷ هزار نفر در حال اجراست که امیدواریم در سال آینده بخشی از این طرح‌ها به بهره‌برداری برسد.

۲۸ واحد راکد در اردبیل به چرخه تولید بازگشته‌اند
امامی یگانه افزود: در سال جهش تولید و با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نسبت به فعال کردن واحدهای راکد و نیمه تعطیل اقدام شده به طوریکه در شهرستان اردبیل ۲۸ واحد راکد به چرخه تولید بازگشته‌اند.

وی ظرفیت اشتغال این واحدهای راکد را ۶ هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: برای راه‌اندازی این واحدها ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده که بخشی از این منابع از طریق بانک‌ها و به صورت تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

امامی یگانه تولید پروفیل، شیرآلات، کامیون و طرح‌های زیربنایی صنعتی را از جمله این طرح‌ها اعلام کرد و گفت:‌ امیدواریم در حمایت از صاحبان واحدهای صنعتی و سرمایه‌گذاران همچنان بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی بروکراسی اداری و زمان پرداخت را به حداقل برسانند.

وی به پیشرفت ۹۵ درصدی ایستگاه راه آهن اردبیل اشاره کرد و افزود: در سالجاری بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه آهن تخصیص پیدا کرده که سه برابر اعتبار تخصیصی به راه‌ آهن در سال گذشته است.

امامی یگانه ایستگاه راه آهن اردبیل را یکی از زیباترین و شیک‌ترین ایستگاه‌های ریلی کشور اعلام کرد و ادامه داد: این پروژه با پیشرفت ۹۵ درصد و سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیارد تومان آماده بهره‌برداری است.

بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار، صرف تجهیز زیرساخت‌ فرودگاه اردبیل شده است

وی به ریل‌گذاری سریع پروژه راه آهن اردبیل اشاره کرد و گفت:‌ با قول مساعد پیمانکاران و همچنین مجریان این پروژه مردم استان اردبیل سال آینده سوت قطار را بعد از سال‌ها انتظار خواهند شنید.

امامی یگانه در مورد سایر زیرساخت‌ها به ویژه تکمیل فرودگاه اردبیل اظهار کرد: باند اصلی فرودگاه اردبیل که مراحل بهسازی خود را سپری می‌کند، مجهز به سیستم کت دو و فرود ایمن است که در مجموع در فرودگاه اردبیل بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار صرف تجهیز زیرساخت‌ها شده است.

فرماندار اردبیل به توسعه راه‌ها و چهار خطه شدن محورهای مواصلاتی منتهی به مرکز استان اشاره کرد و ادامه داد: برای چهار خطه اردبیل – سرچم ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته و تاکنون ۲۰ کیلومتر از این مسیر چهار خطه شده است.

وی در پایان اضافه کرد: امیدواریم با تدارک زیرساخت‌های مورد نیاز شهرستان اردبیل در مسیر توسعه روزافزون گام بردارد.

کد خبر: ۷۲٬۱۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha