۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
پیش بینی کشت مکانیزه ۱۵۰ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران
مسئول دفتر برنج جهاد کشاورزی مازندران خبر داد:

پیش بینی کشت مکانیزه ۱۵۰ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران

ساری- رمضانی، مسئول دفتر برنج سازمان جهاد کشاورزی مازندران، با اشاره به شروع شخم شیار شالیزارها گفت: پیش بینی می شود امسال ۱۵۰ هزار هکتار از شالیزارها به صورت مکانیزه کشت شود.

علی محمد رمضانی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه شخم وشیار زمستانه در سال جاری به دلیل شرایط خوب آب و هوایی ۱۵ تا ۲۰ روز زودتر از سال قبل در استان شروع شده است، افزود: امسال خوشخبتانه از نظر تولید بذر نیز شاهد تخقق ۱۰۰ درصدی برنامه ها بودیم.

وی با اشاره به اینکه ارقام طارم، هاشمی و بینام، دیلمانی که برند مازندران بوده، تولید شده است، افزود: میانگین عملکرد ارقام بومی در مزارع برنج استان در سال جاری پنج تن در هکتار رسیده که نشان دهنده آن است که در زمینه مدیریت مزرعه تلاش خوبی شده است.

وی با عنوان اینکه تمامی کارشناسان جهاد کشاورزی طبق پهنه بندی صورت گرفته در مزارع کشاورزی حضور دارند، گفت: در سال جاری موفق شدیم ۴۷ هزار تن بیشتر از سال قبل برنج تولید داشته باشیم.

رمضانی با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در مزارع اظهار داشت: امسال تلاش کردیم بانک های نشاء را فعال کنیم تا کشاورزان کمتر با یکدیگر ارتباط داشته باشند.

مسئول دفتر برنج سازمان جهاد کشاورزی مازندران پیش بینی میزان نشای مکانیزه را طی سال جاری در استان ۱۵۰ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: بانک نشا تمامی کارهای عملیاتی مربوط به نشا را انجام می دهد.

۲۱۵ هزار هکتار شالیزار در مازندران وجود دارد.

کد خبر: ۷۲٬۱۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha