۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
آغاز اجرای طرح ۲۵ هکتاری اراضی تولید درخت بادام در بیله سوار
استاندار اردبیل خبر داد؛

آغاز اجرای طرح ۲۵ هکتاری اراضی تولید درخت بادام در بیله سوار

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: آغاز اجرای طرح ۲۵ هکتاری اراضی تولید درخت بادام از جمله طرح های کشاورزی است که نوید بخش رونق اقتصادی در شهرستان بیله سوار خواهد بود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو در حاشیه بهره برداری از طرح های اقتصادی و عمرانی بیله سوار اظهار کرد: همزمان با دهه فجر پروژه های اقتصادی و فرهنگی مختلفی در شهرستان بیله سوار بهره برداری شده که در سطح ملی و استانی کم نظیر است.

وی بیان کرد: بهره برداری از مجموعه دامداری هزار و ۵۰۰ راسی در کشت و صنعت پارس از جمله طرح های مهمی است که ظرفیت تولید شیر در این مجتمع را دو برابر می کند.

استاندار اردبیل اظهار کرد: ایجاد مزرعه تولید چوب در این مجتمع از طرح های دیگر شهرستان است که با هدف تولید چوب برای صنایع بالادستی از جمله ام دی اف، ایجاد شده است.

بهنام جو تصریح کرد: برخی افراد برای تامین مواد خام صنایع ام دی اف اقدام به قطع درختان می کنند که این طرح کشت صنعتی با تولید چوب و عرضه آن در سطح استان و کشور از بروز چنین مسائلی جلوگیری می کند.

وی گفت: آغاز اجرای طرح ۲۵ هکتاری اراضی تولید درخت بادام از دیگر طرح های کشاورزی در این مجموعه بوده که نوید بخش رونق اقتصادی در این شهرستان است.

استاندار اردبیل از برنامه ریزی برای کشت گلخانه به مساحت ۱۰۰ هکتار در این شهرستان خبر داد و افزود: بر اساس هدفگذاری انجام شده، ۲۰ هکتار آن در گام اول شروع شده و در تابستان کل آن به اتمام می رسد.

بهنام جو تولید بذر صیفی و سبزیجات به میزان دو تن در شهرستان بیله سوار را از دیگر طرح های مهم اقتصادی منطقه بر شمرد و تصریح کرد: بر اساس آمارهای جهاد کشاورزی کل بذر مورد نیاز کشور به صیفی و سبزیجات پنج تن است که ۲ تن آن به همت شرکت دانش بنیان و جوانان این شهرستان انجام می شود.

وی گفت: این کار حیاتی از واردات بذر سبزی و سیفی جات کشور را بی نیاز کرده و از خروج ارز از کشور جلوگیری می کند.

کد خبر: ۷۲٬۱۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha