۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
۲۳۰ روستای قزوین از اینترنت محروم هستند/ سفر وزیر ارتباطات به زودی
نایب رئیس فراکسیون فضای مجازی مجلس:

۲۳۰ روستای قزوین از اینترنت محروم هستند/ سفر وزیر ارتباطات به زودی

قزوین- نایب رئیس فراکسیون فضای مجازی مجلس شورای اسلامی با اشاره به محرومیت ۲۳۰ روستای قزوین از خدمات اینترنتی گفت: در سفر هفته آینده وزیر ارتباطات به استان، امیدواریم مشکلات این روستاها برطرف و زیرساخت‌های مخابراتی تقویت شود.

به گزارش بازار، در جلسه‌ای که صبح پنجشنبه با حضور لطف الله سیاهکلی نائب رئیس فراکسیون فضای مجازی مجلس شورای اسلامی، مرتضی شهامی سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و فتوحی سرپرست  اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین تشکیل شد در خصوص برنامه ریزی برای سفر هفته آینده وزیر ارتباطات به استان تبادل نظر شد.

در این سفر که به دعوت رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین صورت خواهد گرفت قرار است ضمن ارائه گزارشی از وضعیت تلفن همراه، شبکه اینترنت و مشکلات مخابراتی استان برای تامین زیرساخت برای روستاهای فاقد اینترنت اقدام لازم صورت گیرد.

لطف الله سیاهکلی در این نشست اظهار داشت: به نظر می رسد طی سال‌های گذشته در گزارش‌های ارائه شده از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی در سفر وزرا و مسئولان ارشد کشور به استان مشکلات و کمبودها اعلام نشده تا مدیریت‌ها زیر سوال نرود به همین دلیل تصوری از این استان شکل گرفته که قزوین استانی برخوردار و بدون محرومیت و مشکل جدی است.

سیاهکلی تصریح کرد: در مذاکراتی که با جهرمی وزیر ارتباطات در ماه‌های گذشته صورت گرفت بخشی از مشکلات زیرساختی در حوزه مخابرات و اینترنت را مطرح کردیم و به صورت رسمی از وی دعوت شد تا در سفر به قزوین از نزدیک در جریان چالش ها و کمبودهای ارتباطی قرار گیرند.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین یادآورشد: گزارش‌های مسئولان مخابرات و ارتباطات حاکی است از مجموع حدود ۸۳۰ روستای استان تعداد ۲۳۰ روستا فاقد شبکه اینترنت است و این وضعیت قابل قبول نیست.

وی بیان کرد: در شرایطی که به دلیل کرونا و تعطیلی مدارس در حال حاضر تحصیل دانش آموزان از طریق شبکه شاد صورت می گیرد، نبود زیرساخت اینترنت در ۲۳۰ روستا مشکلات جدی در تحصیل دانش آموزان این مناطق ایجاد کرده و شاهد افت تحصیلی در آینده برای محصلان این مناطق خواهیم بود.

سیاهکلی اظهار داشت: امروزه اینترنت و ارتباطات نقش مهمی در زندگی مردم ایفا می کند و وظیفه داریم با تامین زیرساخت های مناسب، امکان برخورداری همه مناطق شهری و روستایی را از اینترنت و دسترسی به فضای مجازی مهیا کنیم تا با رویکرد عدالت محوری در توزیع خدمات گام برداریم.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه خدمات تلفن همراه، شبکه اینترنت و مخابرات عقب ماندگی هایی در استان داریم که بسیار امیدواریم در سفر وزیر ارتباطات آن را حل کنیم.

وی از مدیران حوزه ارتباطات استان خواست با تهیه گزارش دقیقی از وضعیت مخابراتی، اینترنتی و تلفن همراه استان و بیان واقعیت ها و کمبودها از فرصت حضور وزیر در استان بهترین بهره را برده و اعتبارات لازم برای تامین نیازها را دریافت کنند.

در ادامه مرتضی شهامی سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین گفت: در حال حاضر ۲۳۰ روستای استان فاقد اینترنت است که بر اساس سیاست های دولت قرار است همه روستاهای بدون شبکه اینترنت، تا پایان این دولت صاحب شبکه اینترنت شوند.

وی بیان کرد: امیدواریم در سفر وزیر ارتباطات با ارائه تصویر درستی از واقعیت ها و مشکلات بتوانیم گام مهمی در تامین نیازهای اینترنتی برداریم.

آذری جهرمی وزیر ارتباطات به دعوت رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین قرار است روز دوشنبه در سفر به قزوین چالش ها و مشکلات حوزه ارتباطات، مخابرات، تلفن همراه و اینترنت استان را مورد بررسی قرار دهد.

کد خبر: ۷۲٬۰۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha