۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸
توزیع گوشت قرمز منجمد از اول اسفند ماه
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام خبر داد

توزیع گوشت قرمز منجمد از اول اسفند ماه

طلایی، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام از توزیع گوشت قرمز منجمد ۷۰ هزار تومانی از ابتدای اسفند ماه خبر داد.

به گزارش بازار، محمدرضا طلایی، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با اشاره به وضعیت مناسب تأمین نهاده‌های دامی در کشور گفت: ۳ میلیون تن نهاده با ۴۱ کشتی از بنادر جنوبی و ۷۴ کشتی از بنادر شمالی کشور برای تأمین نیاز مرغداران و دامداران وارد شده است.

طلایی تصریح کرد: این شرکت با استفاده از تمام ارزهای اختصاصی بانک مرکزی حتی ارزهای مربوط به کشورهای عمان، عراق، هند و روسیه، کالای مورد نیاز را وارد کرده است.

وی در ادامه در ارتباط با وضعیت تأمین جو در کشور گفت: با توجه به وجود کمبودهای مقطعی، شرکت پشتیبانی امور دام ذخایر خود را در بازار عرضه کرد.

وی با اشاره به قیمت مناسب جو عراقی افزود: در صورت توافق، از این کشور جو وارد خواهیم کرد.

طلایی با بیان اینکه قیمت مرغ و تخم مرغ تا چند روز دیگر به نرخ مصوب خود خواهد رسید، عنوان کرد: از روز شنبه قیمت مرغ با نرخ مصوب در تمام فروشگاه‌ها به فروش می‌رسد.

وی در ارتباط با وضعیت تولید مرغ برای روزهای پایانی سال گفت: ۱۲۰ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شده است و با توجه به افزایش مصرف در تعطیلات نوروزی، میزان جوجه ریزی در ماه بهمن و اسفند به ۱۳۰ میلیون قطعه خواهد رسید.

طلایی در واکنش به احتمال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تأمین نهاده‌های دامی، گفت: دولت تا به امروز هیچ برنامه‌ای برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به ما اعلام نکرده و ما نیز تمام برنامه ریزی‌های خود را بر اساس همین نرخ ارز انجام می‌دهیم.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام افزود: حذف ارز لزوماً نباید منجر به افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ یا گوشت در بازار شود، زیرا دولت از محل این آزادسازی، یارانه در اختیار تولیدکنندگان و مصرف کنندگان قرار می‌دهد.

وی گفت: از ابتدای اسفند گوشت منجمد وارداتی به قیمت ۷۰ تا ۷۵ هزار تومان در میادین میوه و تره بار توزیع می‌شود.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام با اشاره به اینکه قیمت تخم مرغ به زودی به نرخ مصوب خود می‌رسد، تصریح کرد: قیمت مصوب هر شانه تخم مرغ در میادین میوه و تره بار ۳۰ تا ۳۲ هزار تومان و به صورت بسته بندی ۳۶ هزار تومان و قیمت مرغ ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است.

کد خبر: ۷۲٬۰۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha