۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۷
نظارت‌های مستمر بر رعایت موارد ایمنی ناوگان‌های حمل و نقل عمومی سمنان تشدید شد
رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان:

نظارت‌های مستمر بر رعایت موارد ایمنی ناوگان‌های حمل و نقل عمومی سمنان تشدید شد

سمنان- رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سمنان گفت: با اجرای طرحی از سوی ناظران جاده‌ای، نظارت‌های مستمر بر رعایت موارد ایمنی ناوگان های حمل و نقل عمومی استان از لحاظ فیزیکی و از طریق سامانه هوشمند تشدید شد.

به گزارش خبرنگار بازار، مهدی رجایی فرد بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با بیان اینکه  تشدید اجرای طرح کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای در محورهای مواصلاتی استان سمنان آغاز شده است، تاکید کرد: این طرح تا بعد از نوروز ادامه دارد.

وی افزود:  نظارت های مستمر بر رعایت موارد ایمنی ناوگان های حمل و نقل عمومی، تیم های کنترل و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان به‌اتفاق پلیس راه با حضور در محورهای مواصلاتی استان نسبت به کنترل و نظارت بر ناوگان برون شهری اقدام می کنند. 

رئیس اداره ایمنی و ترافیک راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: رفتار رانندگان و عامل خطای انسانی طی هفته‌های گذشته منجر به وقوع تصادفات ناوگان حمل و نقل عمومی در محورهای مواصلاتی استان شده که این موضوع نظارت بیشتر و البته فرهنگ‌سازی و آموزش مفیدتر برای رانندگان را می‌طلبد. 

 رجایی فرد از همراهی پلیس با طرح تشدید نظارت خبر داد و گفت: بر اساس هماهنگی و برنامه ریزی انجام شده  به‌منظور بالابردن ضریب ایمنی و سلامت سفر هموطنان با هماهنگی پلیس راه، طرح تشدید کنترل و نظارت بر عملکرد ناوگان عمومی در محورهای مواصلاتی استان در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قرار گرفته و به‌صورت منظم در محورهای مواصلاتی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح تأثیر بسزایی در کاهش تخلفات و افزایش ایمنی جاده‌ای دارد، افزود: با تعامل مشترک با پلیس راه استان ، تیم‌های نظارتی ویژه تشکیل و با استقرار در نقاط مورد نظر و پاسگاه‌های پلیس راه نسبت به کنترل و نظارت مضاعف ایمنی رانندگان و ناوگان عمومی جاده ای اقدام می‌کنند و هیچ عذر و بهانه‌ای  در برخورد با رانندگان  برای عدول از قانون  قابل قبول نیست.

رئیس اداره ترافیک راهداری استان سمنان گفت: علاوه بر کنترل‌های میدانی، با استفاده از سیستم‌های ‌نظارتی آنلاین سپهتن (سامانه پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده‌ای) صورت می‌گیرد اما از سوی دیگر استفاده کنندگان از ناوگان حمل ونقل عمومی برون شهری می‌توانند شکایات خود را از طریق تلفن گویای ۱۴۱ با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در میان بگذارند.

کد خبر: ۷۲٬۰۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha