۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲
هجوم ملخ‌ها امسال افزایش می‌یابد/ آماده عملیات مقابله هستیم
۱۱ استان در معرض آفت خطرناک؛

هجوم ملخ‌ها امسال افزایش می‌یابد/ آماده عملیات مقابله هستیم

بوشهر- رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال شاهد افزایش میزان هجوم ملخ‌ها به کشور باشیم و در این زمینه آماده اجرای عملیات مقابله هستیم.

به گزارش خبرنگار بازار، کیخسرو چنگلوایی ظهر چهارشنبه در حاشیه افتتاح آمادگاه ملخ صحرایی در بوشهر اظهار داشت: طی دو سال گذشته عملیات مقابله با ملخ‌ها در سطح هزار و ۱۶۵ هکتار از عرصه‌های مختلف در ۹ استان کشور انجام شد.

وی ملخ صحرایی را از مخرب‌ترین آفت در حوزه کشاورزی دانست و خاطرنشان کرد: پیش‌بینی‌ها بیانگر افزایش هجوم ملخ‌ها در سال جاری است که برای مقابله با آن نسبت به آمادگی تجهیزات و نیروی انسانی اقدامات لازم انجام شده است.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با اشاره به اینکه حمله ملخ‌ها در دو سال گذشته پس از حدود ۵۰ سال انجام شده است افزود: این آفات به همه محصولات باغی، زراعی، جنگل‌ها، مراتع، منابع طبیعی و . . . حمله می‌کنند و همه‌چیزخوار هستند.

وی با پیش‌بینی حمله ملخ‌ها به حدود هزار هکتار از عرصه‌های کشور اضافه کرد: هزار و ۵۰۰ اکیپ برای مقابله با ملخ‌های صحرایی در سطح کشور تشکیل شده و ۱۶ هزار هکتار نیز مورد رصد و پایش قرار گرفته است.

چنگلوایی با اشاره به اجرای عملات مقابله با ملخ‌ها در سطح ۲۴۰ هزار هکتار از ابتدای سال جاری تاکنون بیان کرد: هزار و ۳۰۰ تن سم برای مقابله با این آفت نیاز است که نسبت به تامین آن اقدام شده است.

افتتاح آمادگاه مدیریت ملخ صحرایی بوشهر
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر نیز اظهار داشت: به منظور مقابله مناسب با آفت ملخ صحرایی این مرکز آماده شده است.

خسرو عمرانی با اشاره به تجهیز آمادگاه مدیریت ملخ صحرایی استان بوشهر با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال افزود: ۱۰۰ دستگاه انوع سمپاش در این مرکز آماده شده تا در عملیات مقابله با ملخ‌ها استفاده شود.

کد خبر: ۷۲٬۰۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha